פרשת בראשית

עמוד:13

13 הערת משורר מבחינתו את יסוד היחסים המכוננים בין איש לאשתו ? לא פעם אין לדעת מי אומר את הדברים ומה ההבדל במעמדם ובפרשנותם לאור זאת . לכך יש לצרף את השאלה הקבועה בשיחותינו האנושיות : עד כמה קובע רק תוכן האמירה שלנו, ומנגד עד כמה משמעותיים המקשיבים לנו, המקום שבו אנו מדברים והזמן שבו הדברים נאמרים ? אדם נמשך לומר דברים דווקא באוזניים מסוימות, ויוכיח למך האומר לנשיו מה שאומר ודווקא להן ( ד, כג ואילך ) . ט אנו נפגשים במונחים "וירא א – להים" ובנפרד "וידע א – להים", ובהמשך לגבי אברהם אבינו בעקידה "עתה ידעתי" . דומני שאלה כינויים שונים ליצירת מציאות הן בטבע והֵן בתודעה . י המאורות נבראו להיות "לאותות ולמועדים ולימים ושנים" וגם "להבדיל בין היום לבין הלילה" וגם "להאיר" וגם "למשול" ושוב "להבדיל", ולבסוף מוזכרים שוב האור והחושך . התחושה היא של יחס דיאלקטי בין המאורות לבין האור והחושך, דהיינו לעיתים הם הכרחיים כדי לקיים אלה את אלה ולפעמים יש להם מעין קיום עצמאי .

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר