|
עמוד:10
10 פרק ראשון שלושת ההיבטים הללו בחייהן של בנות העיר הגדולה . אבל עד מהרה התברר כי סקס, רומנטיקה ופמיניזם קשורים ביניהם בקשרים שונים, חלקם גלויים וחלקם נסתרים והניסיון להפריד ביניהם ולהתייחס לכל אחד מהם בנפרד — לא תמיד עולה יפה . תחום המין בחיינו שייך, לכאורה, לרשות היחיד . כל מה שקורה, במיטה או בכל מקום אחר שיבחרו השותפים למפגש המיני לממש בו את תשוקתם, וכל עוד הכול נעשה ברשות ובהסכמה, כאשר כל המשתתפים הינם בגירים על פי החוק — איזה עניין צריך להיות למדינה או לחברה להתערב בסוגיה כל כך פרטית ואינטימית ? אבל, כידוע, לא זה המצב . המדינה, מוסדות הדת, החברה והמשפחה — לכולם יש מה לומר על חיי המין של הפרט . המדינה קובעת כללים הבאים להגן על היחיד ( ה ) מפני אונס, מעשים מגונים, הטרדה, ניצול יחסי מרות וכל צורה של מגע מיני שיש בה פגיעה בגוף או בנפש . בנוסף, במדינות רבות עדיין אסורים יחסי מין בין בני אותו המין ולעיתים יחסים כאלה עלולים לגרור בעקבותיהם עונשים חמורים ואפילו גזר דין מוות . גם הדתות מבקשות לשלוט על תחום חיי המין של מאמיניהן . היהדות, הנצרות על כל זרמיה והאסלאם מאוחדות באיסור על יחסי מין בין גבר ואישה שאינם נשואים זה לזה . במשטרים מסוימים כאשר בני זוג נתפסים במה שמוגדר כ"ניאוף", הם צפויים לגזר דין מוות . לצדם של המוסדות הציבוריים כמו המשטרה, בתי המשפט והממסד הדתי, מתקיימת המשפחה וגם לה יש מה לומר על חיי המין של החברים בה . אומנם יש משפחות ליברליות שלא יתנגדו לכך שבנם או בתם יביאו הביתה חבר שלא מאותו המין, אך לעומת זאת יש משפחות שיאסרו זאת בתכלית האיסור . ברצוני להבהיר כי בהתייחסותי לנושא של המיניות, הן בחייהן של בנות העיר הגדולה והן באופן כללי, התמקדתי ביחסים המתקיימים במתכונת זוגית המורכבת מגבר אחד ומאישה אחת, אך הדבר נכון גם לגבי מערכות יחסים המורכבות משותפים בני אותו המין או כל הרכב זוגי אחר . הפוליטיקה, הנוגעת לכל היבט של חיינו, גם לה השפעה על חיי המין של הפרט ואף לפמיניזם, בהיותו אג'נדה חברתית-פוליטית, יש עניין רב בתחום זה . על פי אחת הטענות הרווחות בקרב הוגות הדעות הפמיניסטות, יחסי מין בין בני זוג, נשואים או מאהבים, האמורים להיות דרך לביטוייה של אהבה או לפחות של חיבה הדדית, יחד
|
|