פתח דבר

עמוד:9

פתח דבר | 9 למורי מתמטיקה, אנגלית ומדעים . כמו כן מופקים במרכז לסימולציה בחינוך עשרות סרטוני הדרכה בהשתתפות שחקנים . סרטונים אלה מתארים מגוון אפשרויות לקיום שיח אפקטיבי הרותם לשיתוף פעולה במצבי קונפליקט במערכת החינוך . ספר זה מאגד בתוכו את הידע התאורטי והאמפירי העדכני בתחום הסימולציה בחינוך . בספר שני שערים : בשער הראשון, ובו שישה פרקים, מוצג הבסיס התאורטי והיישומי של תחום הסימולציות בחינוך, הכולל את עקרונות הלמידה והפיתוח של ההתנסות הסימולטיבית בחינוך כפי שנבנתה במרכז הל"ב בשיתוף משרד החינוך ובסיוע המרכז לסימולציה רפואית ( מסר ) שבבית החולים תל השומר . מרכז הל"ב הוא הראשון בישראל שבו פותח תחום הסימולציה בחינוך תוך המשגה תאורטית ויישומית של התחום . השער השני, שגם בו שישה פרקים, מכנס את המחקר העדכני ביותר בתחום הסימולציה ומוקדש לעדויות אמפיריות לתרומתה של ההתנסות הסימולטיבית לפיתוח יכולות רגשיות, חברתיות ופדגוגיות בקרב קהלי יעד שונים . הספר כולו בנוי באופן המאפשר לקוראים ללמוד על הקמת המרכז לסימולציה, על פיתוח תחום הסימולציה בחינוך ועל האופן שבו השתתפות בסימולציה מקדמת את הכשרת המורים והפיתוח המקצועי . בפרק הראשון איזנהמר, אילוז ויבלון מתמקדים במסגרת התאורטית של ההתנסות הסימולטיבית בחינוך ובתיאור מרכיבי סדנת הסימולציה . בפרק השני איזנהמר מתארת את תהליך הלמידה והפיתוח שהוביל להקמת המרכז לסימולציה בחינוך . פרק זה נכתב מנקודת מבט פנומנולוגית, ומתואר בו כיצד רעיון ראשוני הפך לכלי מהותי בהכשרת מורים ובפיתוחם המקצועי ברמה הארצית . בפרק השלישי עוסקים הולמבי ויבלון בהבנת מקומו של הקונפליקט בתהליכי הלמידה וההכשרה ובמרכזיותו בסדנאות הסימולציה . הפרק הרביעי דן בקשר שבין אתיקה וסימולציה בהכשרת אנשי חינוך והוראה . בפרק זה בוחנות זילברשטרום ורן כיצד הנחלת קוד אתי לעובדי חינוך והוראה והשימוש בכלי הסימולטיבי מסייעים בהטמעת ערכים, נורמות והתנהגויות ראויות בהתאם לכללי האתיקה המקצועית . הפרק החמישי מציג גם הוא את האפשרויות הגלומות בסדנאות הסימולציה בתחומים שהם מעבר לתחומי הדעת, ובנושאים מורכבים העומדים לפתחם של אנשי החינוך בעת מפגש עם תלמידים . בפרק זה מתמקדת נהרי - נוסבוים בסוגיות של מיניות וזהות ובאפשרויות הגלומות בסדנאות סימולציה להכשרת אנשי חינוך בתחום החינוך המגדרי והמיני . בפרק השישי והאחרון בשער זה מתארת בן שלמה את

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר