|
עמוד:8
8 • הוראה ולמידה לשם הבנה על פי כן, לדעתם של אנשי חינוך ופוליטיקאים שונים, בכיתות מסוימות, במקצועות ובשיעורים מסוימים הלמידה אינה אלא רכישה של עובדות . * אינני טוען שעובדות אינן חשובות — הרי אין מה להבין בלעדיהן — אלא שהידיעה מה עומד ביסוד העובדות טעונה בעוצמה חינוכית אדירה ואין לוותר עליה . הוויתור על סוג למידה כזה, למידה לשם הבנה, יכול לנבוע מסיבות רבות . מחקר בתחום ההוראה והכשרת המורים הוא צעד חיוני בחשיפת סיבות אלה ובהתמודדות עמן . הספר שלפנינו מנסה לתרום לכך . * בעודי כותב את הדברים הכריז מייקל גוב, שר החינוך האנגלי בשנים 2010 – 2014 , שהוא רוצה לראות יותר “עובדות״ בתוכנית הלימודים הלאומית של אנגליה .
|
|