מבוא

עמוד:13

13 | מבוא בסיפורו �האישי �ובסיפורה �של�שזורים �, �מאידך, �המציאות . �הישיבה�לבלי�הפרד '�ר, �רי �פולין"נסק �ניפגש �עם �ראש �וראשון �לאדמו'בליז מחכמת �חייו �למדנו �שהמריבה �והכעס� . �אלימלך ,��שבעקבותיה �יכולים �להיות �פתח �לקרבה �ולחיים �חדשים נטען�� . �אם �אכן �קיימת �ברית �עמוקה �ואם �יש �רצון �להתפייס אחרי �השואה �הרי �זה�' �כי �להתפלל� �ואפילו �לכעוס �על �ה בעוד �ששתיקה�, �ביטוי �של �קרבה �ואמון �בזיקת �הברית - ממדריך �דתי . �והדחקה �עלולות �להביא �לריחוק �ולניכור נלמד �על�' �צעטיל �קטן'אלימלך �בשם �' �חסידי �שכתב �ר שאין�להבין�אותו�כנוגע�,�האתג�ר�של�קידוש�השם�במחשבה די�אלא�צריך�שיהיה�לנגד�עיניו�של�יהו,�למצבי�קיצון�בלבד . �מדי�יום�ביומו ,�שציון �קברו �נמצא �בעיר �לנצוט, �נפתלי �מרופשיץ' �מר שהיה�,�צדיק�אחר . �נשמע�על�הרגישות�לדם�היהודי�הנשפך אמר�, �מנחם �מנדל �מרימנוב' �ר, �נפתלי' �אחד �ממוריו �של �ר �ובלבד �שיבוא�� – שהוא �מוכן �שפולין �תימלא �דם �מפה �לפה � ת��נפתלי �אמר �ששום �דבר �אינו �מצדיק �א' �אך �ר . �משיח אפילו �ביאת��, �אף �לא �יהודי �אחד, �שפיכת �דמו �של �יהודי נפתלי�מוכן�היה�לוותר�על�ביאת�המשיח�ובלבד�'�ר . �המשיח . �שעם�ישראל�יחיה�בשלום�ובשלווה ביצא�נחזור �לדון�ביחסים �הסבוכים�שיש�'בין�קוצק �לאיז כשנפגוש �בדמותו �של �אחד��, �עם �האמת, �היהודים, �לנו הרבי�, �של �דגל� �האמתמהנושאים �המפורסמים �והקיצוניים � מנחם �מנדל �מקוצק �לא �רצה �לסטות �מן �האמת��' �ר . �מקוצק והתעקשותו�על�האמת�היא�שגרמה�לו�,�אפילו�כמלוא�נימה ואפשר �שהיא �שגרמה �לו�, �לאבד� �רבים �מתלמידיו �הקרובים הקש �ששבר �את �ג�ב�, �'לפי �מסורת �אחת . �לפרוש �מן �העולם �כיצד �ייתכן : �"היה �זעקתו �כלפי �שמיא �בשבת �אחת' �הגמל

תבונות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר