מבוא

עמוד:11

11 | מבוא שתושביו �הפולניים �מסרו�, �בעקבות �ביקור �בכפר �מרקובה מתבונן�במגדלור�האנושי�של��,�את�נפשם�כדי�להציל�יהודים תוך �שהוא �סוקר �את �משמעותו��, �חסידי �אומות �העולם המקורית �של �המונח �במסורת �ישראל �ומצביע �על�� הפרק� . �שניתנה �לו �לנוכח �השואההמשמעות �החדשה � גורה �ליד� - שראשיתו �בביקור �ביער �זבליטובסקה, �החמישי דן�, �העיר �טרנוב �שם �נרצחו �באחת �מאות �רבות �של �ילדים ר �מפיסצנה �במטפיזיקה �של��"בעקבות �דרשת �האדמו . �ההולדה�והילדות�ובמשמעות�המיוחדת�של�שואת�הילדים הפרק �השישי �פותח �צוהר �לתופעה �מיוחדת �בתולדות�� ומנסה�להבין�את�תפקידם�באותם��,�השירה�והניגון : �השואה עוסק�, �אשר �חותם �את �השער, �הפרק �השביעי . �זמנים רעיוני �של �העימות �בין �הנאציזם �לבי�ן�� - בניתוח �תרבותי . �היהדות�ובמשמעותו�הטרגית הולך�בעקבות�מקומות�,�כפי�שמעיד�שמו,� 'המקום � שער' - דר�אלףהמופיעים�בשער�לפי�ס ) משמעותיים�במסע�לפולין� אמונה�ואדם�,�ומעלה �מתוכם �מגוון�סוגיות�של �יהדות ( �בית אשר �מוארות �מזווית �נוספת �על �ידי �קישורן �למקומות� ולאישים �דגולים �בעולם �הרבני �והחסידי �וחיבורן �למקורות� כל �מקום �וכל �אישיות�� . �להגיגים �ולסיפורים, �דרשניים כדי �להפוך �כל�, �מוארים �בבחינה �ייחודית �ואופיינית �להם או �עם��, ��עם �שרידי �החיים �היהודיים �שלפני �השואהמפגש . �למפגש�ייחודי�ועשיר,�החורבן�שלאחריהם בפולין�התקיימו�במשך�קרוב�לאלף�שנים �חיים�יהודיים� במאה �השנים� . �יצירה�וחידוש,�חסד, �שוקקים�ומלאי �אמונה האחרונות�לקיומה�היוותה�יהדות�פולין�רוב�מניין�ובניין�של� מותית �הן �מבחינת �השפעתה��הן �מבחינה �כ, �עם �ישראל . �האיכותית�על�ההיסטוריה�היהודית

תבונות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר