מבוא

עמוד:10

| 10 מבוא אל �המתים�, �אל �תאי �הגזים : �ופעמים �שנאמרו�ממש, �נכתבו אל�,�אל�החלל,�אל�הנערים�שעמם�הייתי,�הקבורים�באדמה . סביי�וסבתותיי�ובמיוחד�אל�בורא�עולם תכניו �השונים�� � . �שני �שערים – �שואה�מסע � – לכרך �זה � נדונים �מתוך �זיקה�ממשית�למקום�מסוים �ולמאורע �הקשור� בית �מדרש �ובית��, �הישיב, �מחנה �ריכוז, �גטו, �עיירה : �בו : �שני �השערים �הללו �נכתבו �באופן �זה �משני �טעמים . �עלמין מפני �שגרעיני �הרעיונות �הטמונים �בהם �אכן �נולדו�, �ראשית מתוך �המפגש �הממשי �שלי �עם �אותם �מקומות �ועם�� ורק�אחר�,�הסיפורים�ההיסטוריים�והאנושיים�השייכים�להם כדי�, �שנית . �כך �הורחבו �וקיבלו �צורה �של �מאמרים �עיוניים רב�וכל��,�מורה,�תלמיד,��מדריך – להעניק�למי�שנוסע�לפולין� �את �ההזדמנות �להיפגש �באופן �עמוק� – אדם� �אחר � ומשמעותי �יותר �עם �נקודה �המייחדת �א�ת �המקום �בו �הוא� דתי �או�, ��מוסרי – נקודה �המורחבת �לד�יון �אנושי �, �נמצא סיפור �ותפילה�,� �הגות, �על �ידי �קטעי �קריאה, �פילוסופי �כללי דים �חדשים �של �היקף �ושל �עומק�למפגש �ע�ם�המוסיפים �ממ . �הממשות�הכואבת �כולל �בתוכו �סוגיות �שונות �של� 'שער �האדם �וערכיו' . ��אנושיות �ושל�ערכים �אשר�בוקעות�ועולות �מעולם �ה�שואה הפרק �הראשון �פותח �בהשוואה �כואבת �בין �עולם �האדם�� ודן �ביחס �שבין �הטבע �לבין�, �לעולם �בעלי �החיים �בשואה בו��,�שוב'אשר�נכתב�ביער�ז,�פרק�השניה . �הבחירה�האנושית עוסק�בהיבטים�השונים�,�אירע�רצח�אכזרי�של�יהודי�ריישא שלידתו�, �הפרק �השלישי . �והמורכבים �של �סוגיית �הנ�קמה שם �רצחו �הפולנים��, �בביקור �בעיירה �הפולנית �ידבבנה דן �במשמעות�, �המקומיים �את �בני �העיירה �היהודיים ים �האנושיים��הערכית �של �תופעת �השכנוּת �ובאבדן �הפנ שנכתב�, �הפרק �הרביעי . �בעקבות �עמנואל �לוינס, �בשואה

תבונות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר