תוכן העניינים

עמוד:6

פרק שלישי — ניתוח הקשיים והאפשרויות העומדים בפני חינוך לערכים 109 השפעותיה של הבעיה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119 חשיבה על פתרונות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 122 אכפתיות, דאגה לזולת וסליחה כעוגנים ערכייםּ . . . . . . . . . . . . . . . 132 השפה כקובעת חשיבה וכמגבילה אותה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143 הצעות לעבודה בצוות אנשי חינוך על נושא האכפתיות והסליחה . . . 146 פרק רביעי — ערכים בבית הספר : ממצאים משני מחקרים 153 מבוא : תיאור תמציתי של קונסטרוקטיביזם כדרך הוראה ערכית . . . . 153 מחקר ראשון . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156 האופן שבו נותחו נתוני המחקר . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160 מה נמצא במחקר ? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 161 מחקר שני . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 173 מה נמצא במחקר ? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 180 פרק חמישי — "זָכָר וּנְקֵבָה בָּרָא אֹתָם" : מתן ערך וכבוד הדדי 191 מבוא . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 191 רקע . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 193 ההיסטוריה של המהפך הגדול . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 194 הכרת עצמנו ומה שנדרש כדי לחנך למתן ערך לכל מגדר . . . . . . . . . 197 שלושת ה"שחקנים" וה"שחקניות" בחיינו . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 199 מה אנו יודעים על גברים כיום ? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 206 הצורך להגיע לאיזון בחינוך בנות ובנים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 212 פרק שישי — הכשרת מורים לחינוך לערכים 217 רקע ושאלות חדשות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 217 בירור פילוסופי של צרכי החינוך בעידן הדיגיטלי . . . . . . . . . . . . . . 221 תשומת-לב, קשב וחינוך . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 225 Mindfulness ( קשיבות ) : ערנות, ריכוז ומודעות מכוונים . . . . . . . . . 230 מה יש בתוכניות להכשרת מורים ומה אין בהן . . . . . . . . . . . . . . . . 233 כיוונים אפשריים לעדכון החשיבה על הכשרת מורים . . . . . . . . . . . 235 המורה כמלווה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 247

פרדס הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר