הטופוגרפיה של העריכה

עמוד:5

הטופוגרפיה של העריכה 5 ה ע ר ת ה ע ו ר כ ת : יום לא צפוי אחד מצאתי את עצמי מלווה את הכתיבה של הספר הזה . עריכה . שני עורכי סרטים שצוללים לעולם של מילים וכתיבה . מדברים, שואלים, מעיזים, וחוזרים ומתקנים . עד שזה יושב נכון . תנועה מתמשכת בין צללים להתבהרות . תהליך מקסים, מרתק שהמציא את עצמו מחדש כל הזמן . ואי-שם בקצה נולד ספר שאני מאוד אוהבת מסיבות שקשורות לאופיו לא פחות מאשר למיומנות הקולנוע . הצד הזה של המקצוענות, של "איך" לעבוד, מכוסה היטב — אבל זה המובן מאליו . אני הוקסמתי ממשהו אחר . בעינַי הספר הזה הוא מעשה של נתינה עמוקה . אריק מניח הכול על מגש — הנה לכם, קחו ! מהטריקים הקטנים ועד ההתבוננות הרחבה והווידויים האינטימיים . הכול מסוּר לכם . הוא כותב כמו שהוא עורך, לא מתפשר – ובו בזמן חש את הקורא ונותן לו את כל המרחב שהוא ראוי לו . ועד משהו . כל הזמן הייתי ערה לזה שאריק כותב — ואני בוחנת את עצמי כעורכת לאור הדברים . כן, זה לפעמים מלחיץ, אבל כל כך מתגמל . בשלבים הסופיים הציפה אותי התובנה שהספר הזה, התוכן שלו והעבודה עליו, עשו אותי לעורכת טובה יותר ואולי לבת-אדם טובה יותר . ר . י .

הוצאת אסיה


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר