פתח דבר - התאוריה החברתית-תרבותית: סוג חדש של פסיכולוגיה

עמוד:12

12 | לב ויגוצקי והתאוריה החברתית - תרבותית : אתגרים בחינוך - אז ועכשיו למורים ולתלמידים המשתתפים במחקרי הפעולה האלה, והן מראות שלומדים מתפתחים במהלך אירועי למידה לכיוונים בלתי צפויים ולא תמיד על פי תוכניתו של המורה או החוקר . קוזולין, פסיכולוג חינוכי ממוצא רוסי, מחשובי הפרשנים של ויגוצקי בעולם, הוא מנהל מיזמי המחקר והאימון הבין - לאומיים במרכז פוירשטיין לקידום כושר הלמידה וראש התוכנית לתואר שני בחינוך מיוחד במכללת אחוה . עבודות המחקר שלו עוסקות באבחון דינמי, בלמידה מתווכת, בהתערבות קוגניטיבית ובצרכים מיוחדים של ילדים מרקע תרבותי שונה . מחקריו מבוססים על אוכלוסיות גדולות ועל מחקר כמותני המודד את השפעת ההתערבות על הלומדים באמצעות מבחנים לפני ההתערבות ואחריה ובהשוואה לקבוצת ביקורת . שני הכותבים שיתפו פעולה בעבר בתרגום לעברית ובעריכה של הספר Mind in Society , שיצא לאור בישראל בשם למידה בהקשר חברתי, התפתחות התהליכים הפסיכולוגיים הגבוהים ( 2004 ) . בספר הזה הם מציגים את ההיבטים השונים של התאוריה החברתית - תרבותית בישראל ואת הפיתוחים הרבים של גישה זו בעולם . שרה שמעוני תודות להוצאת מכון מופ"ת ולעורכת הראשית היוצאת ד"ר יהודית שטיימן על התמיכה לאורך כל הדרך, ולד״ר דודו רוטמן העורך הראשי הנוכחי, על השלמת התהליך . לעורכת האקדמית ד"ר שרה שמעוני על הקריאה המעמיקה של הספר ועל הרעיונות החשובים לעיצובו . לעורכות הלשוניות, לילך צ׳לנוב ועדי רופא, ולעורכת הגרפית, בלה טאובר, על עבודתן היסודית . תודה למאיה זמר על איוריה . לפרופ' יהושפט גבעון, פרופ׳ רחל משיח, ד"ר קלודי טל וד"ר טלי נחליאלי על ההקשבה ועל העצה . לסטודנטיות לתואר השני במכללת לוינסקי, שהרשו לנו לצטט מעבודותיהן .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר