מבוא

עמוד:9

9 מבוא עבודתו המחקרית . 2 בהם מאמרים וספרים בעלי פרי עטו , באה לידי ביטוי בעבודתו המחקרית של כל חוקר דו של תבורי בכך ו תוכן המשקפים את רוחב ידיעתו וכישוריו האינטלקטואליים . ייח , בולטים שני היבטים נוספים הקשורים לאישיותו המיוחדת והם , שלצד מאמריו וספריו מחד למדנותו ודבקותו התורנית ומאידך חירות מחשבתו וסקרנותו חסרת הגבולות . העניקו השראה לתלמידיו הרבים , , שילובם של שני היבטים אלה עם יבולו המחקרי מדעי היהדות . נסקור בקצרה את התחומים בהם עסק תוך חקר והרימו תרומה ייחודית ל : זו ייחודית לתרומה ניסיון להתייחס ת ו ל ד ו ת ה ה ל כ ה . א תחת הדרכתו , דרכו המחקרית אתתבורי חקר תולדות ההלכה היה תחום המחקר בו החל במסגרתם זכינו , גילת . נושאי מחקריו בתחום זה היו מועדי ישראל די " של מורו פרופ ' לכך ספרו ' פסח דורות ' . ב הפכה לנחלתם של רבים שעל ליל הסדר יסודית העבודתול בתקופת המשנה מועדי ישראל ' המקיף ספרוו , על מועדים נוספים מחקרים נוספו . והתלמוד ' תחום זה של . אינו רק ביבולו המחקרי תבוריייחודו של , ח הדברים כפי שציינו בפת מחקר תולדות ההלכה הינו אחד מהנושאים הרגישים בתפר שבין עולם הישיבות והעולם על המחלקה לתלמוד באוניברסיטת עצמו במאמר סקירה שכתב ב . על כך עמד האקדמי 2 . אילן - בר קידים רבניים במקביל מי שהגיע מתוך בית המדרש ואף נשא בתפ כ והנה , : ההלכה ביחס למשנת זכינו ממנו לשיעור מאלףלעבודתו המחקרית ההולכת מקצה העולם ועד אני חייב להבהיר שאני יוצא מתוך ההנחה שההלכה , , היא המגדירה את עם ישראל ונותנת לו קיום עצמאי . הלכה זו משתנית סופו למרות השינויים [ . . . ] ונות במשך הדורות בהתאם לתנאים המשתנים ולנסיבות הש נכון יותר להמשיל אותה [ . . . ] ואולי אף בגלל השינויים ההלכה שומרת על זהותה 3 . ליחיד אשר כל תאיו מתחלפים אבל הוא נשאר אותו אדם משנה חינוכית המכירה תבורי העמיד במפגש שבין חקר ההלכה והמחויבות להלכה לוותר על מחויבות מוחלטת לאותה בלי זאת , מבדינמיות של ההלכה לאור המציאות , . הלכה עצמה ו ב י ת ה כ נ ס ת ת פ י ל ה . ב מחקר התפילה ועולם בית הכנסת איננו תחום מחקר עצמאי במדעי היהדות . עד היום , שייכים למחלקות שונות . בחקר התפילה באוניברסיטאות השונות חוקרים העוסקים . 195 ברשימה הביבליוגרפית , עמ ' 70 פריט 2 . 27 – 8 מה הביבליוגרפית , עמ ' ברשי 2 פריט 3

תבונות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר