פתח דבר: גנית אנקורי

עמוד:10

10 הצייר הוא מרגל חומות״, קבוצה של אמנים ישראלים ופלסטינים הפועלים נגד הכיבוש . אמנותו של אברמסון נקשרת בשיח המקומי והבינלאומי לסוגיות מכוננות, הבוחנות באורח ביקורתי את יחסי הגומלין המורכבים בין האמנות ובין הקשריה ההיסטוריים, החברתיים והפוליטיים . הציורים מסדרת “נבו״ ( 1984 - 1986 ) , למשל, הציבו מול המיתוס הציוני של כיבוש הארץ את אי- ההגשמה כמצב קיומי משמעותי . התערוכה tso˘o b´ä , באצירתה של טלי תמיר ( 1995 ) , העלתה קושיות תיאורטיות שהיו למוקד הדיון על האידיאולוגיה של הנוף הישראלי וייצוגיו . התערוכה הורכבה משלוש סדרות משולבות : סדרה של ציורי נוף לפי תצלום של שרידי כפר פלסטיני נטוש ; סדרה של דפי עיתון, שציורי הנוף שהוטבעו עליהם הותירו “שרידים״ של הדימוי המקורי ; וציורים אשלייתיים של ענפים שלוקטו מהאתר החרב . התערוכה גילמה מהלך ביקורתי מאיר לארי אברמסון, מתוך tso˘ob´ä , 1993 - ,1994 38 ציורי נוף, שמן על בד, 25 x 25 ס“מ כל אחד ; 38 הטבעות על נייר עיתון, 40 x 28 ס“מ כל אחד ; 13 ציורי טבע דומם על פי דגימות צמחייה, שמן על בד, גדלים שונים, אוסף פרטי, תל אביב

הקיבוץ המאוחד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר