תוכן העניינים

עמוד:5

תודות כתיבת ספר היא תהליך מסובך, מורכב ומרגש, על אחת כמה וכמה כאשר היא מתבצעת על ידי חמש כותבות . אימת הדף הלבן מועצמת פי חמישה, כמו גם הלבטים, התהיות והספקות . עם זאת, כל דף וכל פרק זוכים לקריאה של חמישה זוגות עיניים ביקורתיות, המובילה לשיח מרתק . אף אם ארך לנו הזמן - אין ספק כי זכינו . עברנו תהליך שיתופי ששכרו לא יסולא בפז . במסע הזה לא היינו לבד . אנשים רבים היו שותפים ליוזמה מרגע לידתה ועד הוצאתה לאור, ועל כך אנו רוצות להודות . ראשית, תודה לפרופ' חוה תובל, היועצת האקדמית שלנו בתחילת התהליך, על שפתחה בפנינו צוהר לנושא כל כך מרתק כמו משחק - כאילו של ילדים . פרופ' תובל הייתה שותפה מלאה לתהליכי התכנון, הניווט וההובלה של כינון הקהילה הלומדת שלנו . תודה מיוחדת לפרופ' שלמה בק, אשר בהיותו נשיא המכללה האמין בנו ועודד אותנו לתעד ולכתוב . על פי תפיסתו, קיים קשר חיובי הדוק בין התפתחותם המקצועית והמחקרית של העוסקים בהכשרה להוראה לבין עבודתם בפועל . והוא אכן צדק . הרעיון של "ללמוד מילדים על ילדים" שזור כיום כמוטיב מרכזי בקורסים השונים בתוכנית ההכשרה . תודה חמה וגדולה לפרופ' לאה קוזמינסקי, נשיאת המכללה, שאפשרה לנו להפוך את החלום למציאות . לאה ליוותה אותנו, תמכה בנו ועודדה אותנו לאורך כל הדרך . לא אחת היא הצטרפה מיוזמתה למפגשים ולסדנאות ותרמה מהידע שלה בהתפתחות שפה של ילדים . אנו מבקשות להודות לעמיתתנו, ד"ר נורית זיידן, אשר האמינה בנו מראשית דרכנו המחקרית ונתנה לנו לראשונה במה להציג את מחקרנו במכון מופ"ת . תודה ענקית, מלווה בחיבוק חם, לכל הסטודנטיות שהשתתפו בתהליך המחקר . הן ריגשו אותנו בהתלהבותן ושוב הוכיחו לנו כי "מכל מלמדי השכלתי ומתלמידי יותר מכולן" . תודה לגננות ולמורות המאמנות שהשתתפו במחקר, הקשיבו לילדים, תיעדו והגיעו למכללה עם שאלות, מחשבות ותובנות . תודה לכל אלה מהן שפתחו את דלת הגן והכיתה עבור הסטודנטיות ואפשרו להן את המפגש המרתק עם הילדים .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר