הקדמה

מתוך:  > לשחקן > הקדמה

עמוד:10

מייקל צ׳כוב 10 של ריצ׳רד השלישי מעצם הפעולה הפיזית שעשיתי . באותה שנה, לקראת סוף הסמסטר הראשון, פיטר כינס אותנו כדי להעניק לנו “מתנת פרידה“ לפני חופשת הסמסטר : תרגיל מבית מדרשו של מייקל צ׳כוב . הוא ביקש מאיתנו להחזיק ידיים במעגל ולשיר שיר ילדים פשוט — שרנו את “יונתן הקטן“, ולאחר מכן היה עלינו לאלתר בתנועה בת ארבעה חלקים : לישה ( , ) molding ציפה ( , ) lfowing מעוף ( ) lfying והקרנה ( . ) radiating עשינו כמיטב יכולתנו, ולאחר שסיימנו הוא ביקש ששוב נחזיק ידיים ונשיר את השיר . אמנם מדובר באירוע מלפני 50 שנה, אבל בזיכרון שלי, “יונתן הקטן“ הפך לביצוע מרגש כמו התשיעית של בטהובן ! כך הצטרף למאגר הידע הקטן שלי על “שיטת צ׳כוב“ גם תרגיל שנקרא עד היום “ארבע איכויות של תנועה“ . שלא כמו המחווה הפסיכולוגית, פיטר לא פירט באוזנינו באותו יום מהו היישום של איכויות אלה בעבודת השחקן . בספר המתורגם תמצאו את ההסבר ואת היישום במילותיו של צ׳כוב עצמו . ש י ט ת צ ׳ כ ו ב מ צ מ י ח ה כ נ פ י י ם בימי חייו, ובנדודיו ברחבי אירופה וארצות הברית המתוארים בהקדמה של מאלה פאוורס ( ראו בהמשך ) , צ׳כוב העמיד תלמידים רבים שהתפזרו בכל רחבי העולם, מאוסטרליה ועד קליפורניה . עם מותו, בשנת 1955 , משנתו נשארה נחלתם של אותם תלמידים ולא היתה ידועה למעט במקומות שבהם תלמידים אלה לימדו או פעלו .

הוצאת אסיה


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר