מבוא

עמוד:13

( פעילות טיעונית ) ונוגע בשלושה צירים שדרכם אפשר להתבונן בדיון של קבוצת תלמידים עם מורה : ציר ניהול הדיון , ציר האקלים וציר בניית הטיעונים . השער השלישי של הספר מציג דגמים יישומיים להוראה פרטנית . בפרק הראשון בחלק זה מציג יעקב תימור דגם שלם של הוראה פרטנית בקבוצה קטנה – הלכה ומעשה . הדגש בפרק זה הוא על הידע והכישורים הנדרשים למורים כדי להצליח במלאכת ההוראה הפרטנית לקראת קידום היכולות וההישגים של הלומדים . מאחר שלא די בכוונות טובות כדי להגשים מטרות ראויות ושהפרטים לא פחות חשובים מן המכלול , פרק זה עומד על החשיבות הנודעת להנחיית מורים שמטרתה לעשותם מומחים במלאכת ההוראה הפרטנית . התוצאות המוצגות בפרק זה , שמתמקד בהוראת מתמטיקה , מלמדות שכאשר דברים נעשים כהלכה השיעור הפרטני משמש מנוף לשינוי . בפרק השני מתמקדת אורי קצין בדגם החינוכי " מישהו מריץ אותי " , אשר מיושם ופועל בהצלחה בבית ספר שצפתה בו . לדגם זה של הוראה פרטנית , כך בעיני המורים והתלמידים , תרומה רבה לחוויה החינוכית בכלל ולחיזוק תחושות של מסוגלות ומוטיבציה ללמידה בפרט . הפרק השלישי של חלק זה מתאר מודל ייחודי לחונכות ולאסטרטגיות למידה בתחומי ההוראה הפרטנית . ענת פרישמן - שטרית , אופירה טיקוצ 'ינסקי והגר בלום מתארות את הניסיון שהצטבר ביישום הדגם במרכז מהו " ת – בהכשרת סטודנטים להוראה במכללת סמינר הקיבוצים – ועומדות על הפוטנציאל הגלום בו למסגרות חינוך מגוונות . הפרק הרביעי , שכתבה בטי שרייבר , מתמקד בסביבות הוראה מגוונות ובשימושים באפליקציות המעוררות ללמידה מהנה ולמימוש הפוטנציאל אצל ילדים עם קשיים בלמידה . לצד הצגה של גישת העיצוב האוניברסלי ללמידה , , UDL הפרק מציג טכנולוגיות סיוע לעקיפת קשיי למידה לצד אימון במיומנויות קריאה , כתיבה והבעה בכתב ושיפורן בקרב תלמידים עם הפרעות בקשב ובלמידה . השער הרביעי של הספר עניינו קולם של מורים , דברים מהשטח . בסדרת מפגשים שהתקיימה במהלך 2017 באזורים שונים בארץ דנו מורות ומורים במגוון רחב של היבטים , אתגרים , קשיים והישגים הקשורים בשילוב הוראה פרטנית בבתי הספר . ישראל שורק וקובי גוטרמן , כל אחד בדרכו , ערך

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר