|
עמוד:14
מודעות קטנות ויבשות והתייחסות אחת , רחבה יותר אך לא יצירתית במיוחד . במודעות הקטנות , שהובאו בעמוד הראשון , סופר בצורה לקונית : " בקרוב יופיע ב ' עם עובד ' ' הטור השביעי ' לנתן אלתרמן " . ההתייחסות הרחבה יותר הייתה בשבועון מבית דבר , דבר השבוע , שבאותה עת היה עצמאי ולא חלק מהעיתון . על פני עמוד שלם הובאו ארבעה משירי " הטור השביעי " , כשעליהם מתנוסס שם המחבר : "דו שיח בין נחשון וגונן " , " נאום תשובה לרב חובלים איטלקי לאחר ליל הורדה " , " איום ופירושו " ו " מגש הכסף " , שכבר אז - ארבעה חודשים לאחר פרסומו הראשון בדבר - קנה לו מוניטין רבים . אל השירים צורפה הערה באות זעירה : " לצאת ספרו ' הטור השביעי ' - שירי העת והעיתון - בהוצאת ' עם עובד '" . את הפרסום המצטנע הזה ניתן להסביר בשלושה אופנים : א . העיתונות של אותם הימים , ודבר בכלל זה , היו אמונים על הסתפקות במועט ובריסון . עיתונים - להוציא את עיתוני הערב הצעקניים , ועל כך הם גונו לעיתים קרובות - לא נהגו לפרסם את עצמם או את אנשיהם ; ב . ימי החירום הכתיבו אף הם כתיבה מצמצמת ורוב השטח בעיתון הוקדש למלחמה על כל היבטיה ; ג . ייתכן שאת הסיבה לפרסום המועט יש לייחס לביטחונם של אנשי דבר ו " עם עובד " כי המותגים נתן אלתרמן ו " הטור השביעי " דיים כדי להבטיח לספר תפוצה גדולה . רק לאחר שהספר הופיע , בימים האחרונים של מרס , 1948 ונשלח לחנויות ולמבקרי הספרות , החלה ההתעניינות הרבה בו , שעד מהרה הפכה לשיטפון תקשורתי - הכול כמובן בממדי שנת תש " ח . המודעות הגדולות יחסית שפרסמה הוצאת " עם עובד " החל מהשבוע הראשון של אפריל , 1948 והעובדה שהעיתון דבר העניק את הספר כשי למנוייו , בהנחה גדולה , העלו אף הם תרומה חשובה . תוך 11 יום ( 15 - 4 באפריל ) פורסמו בדבר ארבע מודעות זהות על הופעת הספר ועל הפצתו , במחיר מוזל , למנויי העיתון . המסיבה לכבוד המשורר והספר משברי ידיעות בעיתונות , בחודשים מרס מאי , 1948 ניתן להסיק כי פרסום " הטור השביעי " הניב בעקבותיו שורה של אירועים ומסיבות
|
|