הקדמה

עמוד:9

הראשונה עוסקת בתפיסת הלקות , וכוללת בתוכה שלוש קטגוריות : תפיסת הלקות כחיסרון , קבלת הלקות , תפיסת הלקות כיתרון . התמה השנייה היא השפעת הלקות על תחומי חיים , ונכללות בה ארבע קטגוריות : לימודים גבוהים , תעסוקה , זוגיות והורות . התמה השלישית היא תפיסת ההצלחה , ובה שש קטגוריות : הצלחה כתהליך , התמדה לקראת מימוש מטרה , הצלחה כדבר יחסי , עשייה משמעותית מתוך אהבה , קבלה עצמית , אמונה בעצמך ונאמנות לרצונותיך , הצלחה כתוצר מדיד , הצלחה דרך עיני האחר . התמה הרביעית היא הגורמים להצלחה , וגם בה נכללות שש קטגוריות : הגדרת מטרה ומימושה , קבלת עזרה , כלים ואסטרטגיות , למידה מתמשכת , הלקות כמנוף להצלחה ולצמיחה מתוכה , שינוי הסביבה בהתאם לצרכים , גמישות מחשבתית ואופטימיות . תמה זו עוסקת גם במקומו של מרכז התמיכה בסיפור ההצלחה של הבוגרים דרך שלושה קריטריונים : תמיכה רגשית ; מודעות ; הרגלי למידה וכלים לחיים . בסוף שער זה מובאות המלצותיהם המעשיות של הבוגרים למרכזי תמיכה . אנו מקוות שספר זה יאפשר לבוגרים ולכלל הסטודנטים עם ליקויי הלמידה לבחון מחדש את תפיסותיהם על עצמם ולראות לצד הקשיים המלווים אותם את הצלחתם בלימודים ובתעסוקה . הספר מכוון להעריך את הפרטים הקטנים , לשמוח בהם , להרגיש סיפוק , לזהות בהם הצלחות , ליהנות מהם , ללמוד מהם ולשאוב מהם כוחות להמשך הדרך . אנו מקוות שיש בספר כדי להציע ראייה שונה ואופטימית לאנשים הבאים במגע - קרוב או רחוק - עם אנשים עם ליקויי למידה . ושמילות הבוגרים יעוררו תקווה באנשים עם ליקויי למידה ובסובבים אותם , המרגישים פעמים רבות קושי ותסכול .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר