תוכן העניינים

עמוד:6

דברי תודה ספר זה נכתב מתוך כוונה לתאר בלשון ידידותית והומוריסטית במקצת את המהפך הגדול שעברו המכללות לחינוך בשלושים - ארבעים השנים האחרונות , בעקבות תהליך האקדמיזציה . במסגרת כתיבת הספר העלינו על הכתב חוויות משותפות לכל אלה שחוו את המהפך האקדמי במכללות . הבחירה בסוגה הסיפורית משקפת ניסיון ללחלח במקצת את היובש האקדמי של הכתיבה המחקרית ולהגמיש את כלליה הנוקשים . כשעלה בדעתי הרעיון , חששתי מאוד פן לא יתקבל בברכה , בשל היותו זר לסגנון השולט במדף הספרים המצוינים של הוצאת הספרים של מכון מופ " ת . להפתעתי ולשמחתי , הרעיון התקבל בהסכמה ובהתלהבות על ידי ד " ר יהודית שטיימן , ראשת הוצאת הספרים והעורכת הראשית , וד " ר אריאלה גדרון , עורכת אקדמית של בית ההוצאה . שתיהן אהבו מאוד את הרעיון , שהלם את נטייתן למחקר איכותני , ותמכו בו לאורך כל הדרך . חיזוק נוסף קיבלנו כולנו כאשר הספר התגלגל לידיה האמונות של העורכת הלשונית מיכל קירזנר - אפלבוים , שהביעה לא פעם את הנאתה מקריאתו והעניקה לנו עריכה מושלמת ומדויקת , בלי לפגוע באיכות הסיפורית של הקובץ . ניתן אפוא לסכם שכתיבת הספר לוותה בחיבה ובחיוך , ועל כך תודות לכל השלוש . גם אנחנו , הכותבות , שרובנו פעלנו כחוקרות וכראשות יחידת מחקר , הרבינו לחייך ולהנהן למקרא הדברים . אולם המהלך בכללותו היה קשה . טיוטות על גבי טיוטות הופקו . הכתיבה הסיפורית התגלתה כקשה ביותר , שונה מאורחות הכתיבה הרגילות שהתמחינו בהן ושלרובנו היה קשה להתנתק מהן . כפי שתיווכחו , בין הסיפורים נותרו ה " מבואות " , קטעי כתיבה נאמנים לסוגת הכתיבה האקדמית המוכרת , שהפיגו מעט את תחושת הזרות . לאט - לאט ותוך כדי תמיכה ופרגון הדדיים נוצרו הסיפורים , ותחושת הזרות התחלפה בתחושת סיפוק . תודות מקרב לב לכל הכותבות השותפות ליצירה זו . לתהליך בישולו של הספר שותפות גם הקוראות פרופ׳ לילך לב - ארי וד״ר יהודית ברק , שהעירו והוסיפו לאיכות הכתוב , וחני שושתרי , רכזת הוצאת הספרים של מכון מופ " ת , שליוותה את השלבים השונים של הפקת הספר עד להשקתו . תודה גם לה . ולבסוף , תודה מעומק הלב למכון מופ " ת – הבית של מורי - המורים בישראל – שעל מפעלותיו נמנית גם הוצאת הספרים האיכותית שבמסגרתה יצא לאור ספר זה .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר