תוכן העניינים

עמוד:7

תודות בספר זה ניסיתי לחקור לעומק את תפיסת ההורות בהוראה כעיקרון בסיסי בהדרכה פדגוגית . כתיבתו לוותה בתחושה של אי נחת , בשל היעדרו הבולט של הנושא בספרות המקצועית . היעדר זה לא נתמך בחוויית ההוראה של מורים ומורי מורים בתהליך עבודתם ובמפגשים יומיומיים עם תלמידים וסטודנטים . להם אני חבה תודה גדולה . מלבדם , אנשים רבים חברו לתהליך אינטלקטואלי מעמיק במסע אל חקר ההורות הבוגרת בהכשרה להוראה . תודות לפנינת טל , הקוראת הראשונה של כתב היד , על הערותיה הבונות . שלמי תודה נתונים לפרופ ' פרימה אלבז - לוביש , שהעניקה לי עוגן מקצועי בראשית דרכי כחוקרת . הבנתה העמוקה והידע הרחב שלה במחקר חינוכי , ביטוים הייחודי בפרספקטיבה נרטיבית וגישתה האוהדת אפשרו לי לעבור את שלבי עריכת המחקר ואת העלאתו על הכתב לעבודת דוקטורט באוניברסיטת חיפה , שממנה הבשילו רבות מהתובנות שמצאו את ביטוין בספר זה . לד " ר אורלי קריספל בהערכה על שנים של שיח בנושא הורות בהוראה ועבודה משותפת כמדריכות פדגוגיות וחברות לדרך . הערכתי נתונה לצוות המסור של מכון מופ״ת : לד " ר יהודית שטיימן , לד״ר יהודית ברק ולד " ר אריאלה גדרון ממכון מופ " ת , שהכירו בתרומתו של הספר לשיח ההכשרה להוראה והוסיפו בהערותיהן ובהארותיהן לבהירותו . אריאלה ליוותה אותי בכתיבתי , עודדה אותי והייתה אוזן קשובה בתהליך המתיש של הכנת כתב היד לספר . תודה מקרב לב לעפרה פרי , עורכת הלשון של הספר , על עריכה מדוקדקת , מחכימה ונאמנה ועל מפגשים שבהם התבשמתי מעושר הידע שלה ומאישיותה המלבבת ; לאדוה חן , עורכת הלשון האחראית , על הבאתו של הספר לתוצר מוגמר ומוקפד ; לבלה טאובר ואורית לידרמן ממחלקת הגרפיקה שטרחו על עיצוב הספר והעטיפה והיו קשובות לבקשותיי . תודה לחני שושתרי , רכזת הוצאת הספרים במכון מופ״ת , על עזרתה הרבה בתהליך הבאת כתב היד לפרסום . תודות מקרב לב למרואיינים – שותפיי למחקר . נפלה בחלקי זכות גדולה להכירם והזדמנות נדירה להתחבר לעולמם הפנימי והמקצועי . אני מוקירה את יכולתם לפרוס לפניי עמדות , תפיסות עולם וחוויות אישיות בשיחות המרתקות והמרגשות שקיימנו . נקודות הראות הייחודיות של כל אחד ואחת מהם מקנה למחקר זה איכויות של עומק ומורכבות , המאירות את תפקיד ההדרכה הפדגוגית בישראל

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר