תוכן העניינים

עמוד:5

תוכן העניינים דברי פתיחה ..................................................................................................... 9 פרק ראשון – מסגרת תאורטית : השפה הערבית , המשפחה ( מיצב חברתי - כלכלי וסביבה אוריינית ) ותיווך אם השפה הערבית ............................................................................................ 13 המיצב החברתי - כלכלי והשפעתו על הישגי הילדים האורייניים .................. 15 תיווך ........................................................................................................... 19 אוריינות האם .............................................................................................. 23 מיומנויות אלפביתיות 24 ................................................................................. כישורי לשון ................................................................................................ 32 רכישת הקריאה בשפה הערבית .................................................................. 33 סיכום .......................................................................................................... 36 פרק שני – תיאור המחקר הליך המחקר ............................................................................................... 39 כלי המחקר ................................................................................................. 40 פרק שלישי – תמונת מצב : רמת האוריינות של הילד בזיקה למיצב החברתי - כלכלי , לרמת האוריינות של הבית ולתיווך האם רמת האוריינות של הבית ............................................................................ 59 תיווך האם לילד בעת קריאת סיפור ............................................................ 61 רמת אוריינות הילד בגן ובכיתה א ............................................................... 64 תרומת משתני המחקר לרמת האוריינות של הילד ...................................... 74 סיכום .......................................................................................................... 87

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר