ארבעה ימים ללא שינה: המלחמה דרך עיני חייל פשוט

עמוד:28

קדימה , יש לנו מפות ‘ מכבי ' - 1 : 250 , 000 נגיע , נסתדר “ . הג ' יפ שלי הוביל , תחת מפקדי בועז אמיתי . עברנו ליד תחנת הרכבת העמוסה בקרונות תחמושת שמתפוצצת . היינו חייבים לעבור במהירות כי חלק מהתחמושת הם טילי קטיושה שעפים שלמים מהרכבת ( מפחיד ) . ליד מגורי הטייסים שצמודים לכביש שעליו אנחנו נעים נפתחה עלינו אש חזקה . היא פגעה ברגליו של מפקד הג ' יפ שלי וקרעה את כל לוח השעונים של הג ' יפ . המשכתי לנסוע במהירות כדי לצאת מאזור האש החזקה . אחרי תלולית עצרתי ועשינו חסם עורקים למפקדי . קיבלתי פקודה לפנותו בדחיפות לבית חולים שדה ברפיח . היינו חייבים לחזור דרך אזור הקרב בשדה התעופה , דרך הרכבת עם התחמושת המתפוצצת ודרך מתחם הג ' ירדי , שעדיין לא טוהר , עם פצוע מדמם . הדרך היחידה לעשות את זה היא לנסוע מהר . זו הייתה נסיעה מהירה מאוד והזויה - ג ' יפ בודד נוסע בעיצומה של לחימה בשטח מלא אויב לא מטוהר כשסביב כל הזמן יריות לאורך כ 100 - ק “ מ . לאחר הפינוי החלטתי לחזור מיידית לצוות הסיור שלי . בכניסה לג ' ירדי עצר אותי קצין האג “ ם של חטיבה 7 יואל גונן ( גורודיש ) . הוא צעק עליי שאני מטורף שאני נוסע לבד ושמרגע זה הג ' יפ וצוותו יהיו צמודים אל קצין האג “ ם . ( ניסיתי להתמרד אבל אחרי שהבטיח לי כלא , נכנעתי . החלטתי שברגע שאוכל אברח ממנו ואצטרף לפלס “ ר . ואכן , בשעות הצהריים של אותו יום , כשחברנו לחפ “ ק , ניצלתי את ההזדמנות וחברתי לצוות שלי בפלס “ ר ) . עכשיו כבר הייתה לי מפת “ מכבי “ משלי , שקצין האג “ ם “ שכח “ אצלי בג ' יפ . הבנתי את משימות החטיבה באקט הקרוב של קרב רדיפה אחרי חטיבות מצריות , שהגיעו מכיוון רפידים לתגבור מתחמי ביר לחפן / ג ' בל ליבני / אבו עגילה . באתו יום הגענו עד שדה התעופה בג ' בל ליבני . 7 ביוני המשכנו בקרב הרדיפה לכיוון רפידים , כשצוות הסיור שלי מאבטח את האגף הדרום מערבי . מעת לעת היינו תחת הפגזות טנקים וארטילריה . כשהגענו לאזור של ג ' בל חותמיה גילה פייפר ששימש את מודיעין האוגדה כוחות מדיביזיה 4 על ציר ה “ מלז “ . האוגדה נתנה פקודה לצוות סיור ולפלוגת טנקים מגדוד 79 לתקוף את הכוחות מדיביזיה , 4 שנעו על הציר מכוון ביר תמדה לכיוון רפידים . גם להתקפה זו לא הייתה כל הכנה . כל הפקודות ניתנו בקשר , תוך כדי תנועה , וההתקפה יצאה לדרך . ( בפועל הכוח העיקרי של דיביזיה 4 כבר היה מערבית לרפידים ואנחנו תקפנו בעיקר את משאיות הדלק והתחמושת שלה , אבל הנזק לכוח המצרי היה רב ) . לאחר התקפה זו חזרנו לג ' בל חותמיה להתארגנות . כדי שנוכל להתארגן שלחה האוגדה פלוגת אם - איקסים מחטיבה 60 לאבטח אותנו מלפנים . בלילה כוחות מדיביזיה 4 תקפו את החניון שלהם ופגעו בו קשות . את תוצאות הקרב הזה ראינו בבוקר . לאם - איקסים לא היה כל סיכוי מול ה T 55 - של המצרים . 8 ביוני המשכנו להוביל את גדוד 82 מערבית לרפידים , לכיוון התעלה . בשלב זה הכוחות הנסוגים של דיביזיה 4 ניהלו קרבות השהיה מול גדוד , 82 שבהם גם נהרג המ “ פ שמאי קפלן . המשכנו לנוע עד “ כתיב אל ח ' ינו “ , כ 50 - ק “ מ מערבית לרפידים . שם קיבלנו פקודה לעצור , כי לחטיבה נגמר הדלק והדרגים לא השיגו את התקדמות החטיבה ( חשוב לזכור שכל הטנקים במלחמה זו הונעו בבנזין ולא היה להם יותר מחמש שעות עבודה ) . ב “ כתיב אל ח ' ינו “ נשארנו בעמדות תצפית והמתנו לפקודות . בשעות אחר הצהריים הגיעו אלינו