2. אפיוני הספירות כמרכבת חיים - גילוי התרחשות מרחב התופעות והסרת המסך בפרשנות המקורות

עמוד:132

האנושות כאמור , אלא הטבע כולו , הם מרחב של יחסים פועלים , של תופעות הבוקעות מה " אין " אל ה " יש " , רוחשות בהווה הנמשך והמשתנה אל סופיותן . במציאות אפשרית שאיננה הכרחית , אפשרי לכל יחיד האדם וקהילתו שוב לשמוע את הקריאה האפיפנית " איכה " , 152 את הרוח מהלכת בגן - עדן , רוח המשך הפועם , הקוראת , הנכח עצמך עכשיו , היכן אתה במרחב עכשיו , היה קיים עכשיו , היכן אתה עם דעת עצמך עכשיו ? היכן אתה בכוליותך הפתוחה במרחב , עכשיו אנכי איכה ?! עוד מגן עדן הקסום , המרחב הקסום , ניטעו עצי הגן , " ועץ החיים בתוך הגן ועץ הדעת טוב ורע " , 153 גן ממשות החיים הרוחש באור אצילות , עתות חיים קצובים ודעת לאפשרות הבחירה לתופעת חיי חירות הבחירה . עץ החיים ועץ הדעת פועלים בגן עדן הקסום את שפעת מיני החיים ובאנוש , באדם ללא חרדה ופחד , יחד עם הבחירה בין טוב לרע בראייתם את התופעות רוחשות בהווה הנמשך והמשתנה , בקבלתם את חידוש החיים בכל רגע ורגע עם האחריות והידע לבחירת הטוב ולמניעת רע . אכילת פרי עץ הדעת לא שינתה את פעילות הטבע הטובע של החיים , 154 אך שינתה , שברה , הכהתה ומיסכה את איכות אפיוני הספירות את תפיסת המציאות , לתפיסה הייררכית - דואלית סיבתית . החוקיות הטבעית ( 155 ( Lex naturalis הרוחשת במרחב , אין בה הייררכייה או העדפה כלשהי בין התופעות . החוק האנושי , פוזיטיבי , טבעי , תבוני ופוליטי , הוא החוק הטבעי המחולל כאמור את כל 152 בראשית ג , ט . 153 בראשית ב , ט . 154 אדם חי 930 שנים על פי הסיפור המקראי ( ספר אדם וחוה , פרק ה , א ) . אכילת פרי עץ הדעת לא הפסיקה את פעילות עץ החיים הרוחשת במרחב עד הלום . 155 להרחבה ראו : ד ' סורוצקין , אורתודוקסיה ומשטר המודרניות , הקיבוץ המאוחד , , 2011 עמ ' . 160

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר