א. התרחשות ההכרה האנושית: תפיסת המציאות עצמה בסביבתה

עמוד:90

א . התרחשות ההכרה האנושית : תפיסת המציאות עצמה בסביבתה חשוב להבין את אופן התחוללותו והיווצרותו של זרם התודעה היחידני , ה " אני " הרציף היחידני הקונקרטי - סובייקטיבי . " אני " , יהודה בן דבורה ואליעזר , הקונקרטי , הסובייקטיבי , היחידני הרציף , מה שהוא לעצמו , מתחולל תוך כדי שמירת היציבות האנרגטית באמצעות מחוללי " יכולות " , " תכליתיות " , " הכרה טהורה " ואחרים , בסינכרון עם הזיכרון ההקשרי , בהתאם לתפיסת התופעות הרוחשות . המארג החי הזה , הכוליות הפתוחה החיה היפהפייה הזאת , היא - היא המהווה את הנפשגוף , את כל כולי כאחד ההוויה . התרחשות ההוויה היא התוכן והצורה החיה של אנכי החש את הקרקע , את האדמה , תחת כפות רגליו , מרגיש את עצמו , את סביבתו ואת קהילתו המשתנות . זהו איננו ה " אני " המוגדר כ - Cogito , Ego או Dasein בעל תוכן עלום , הסגור במעין " תיבה שחורה " , הניתנת לפרשנות פסיכולוגית סדוקה ושבורה . לראייתי , זרם ההכרה הרציף של ה " אני " מתרחש במרחב הגופנפש ולא רק במרחבו של המוח . אמנם המוח הוא איבר חשוב ומרכזי בהיותו אפיוני התנועה הם אפיוני חיים . סינכרונם ההדדי מאפשר פעולת חיים על כל היבטיה יחד עם אפשרות השינוי באיכויות האפיונים . גם ההכרה האנושית כתופעת חיים , התופסת את עצמה ואת המציאות סביבה , היא תופעה התרחשותית הניתנת לשינוי . בהתבוננותי באפיוני התנועה הפועלים בהווה הנמשך של החיים , אני רואה פעילות אנרגיית חיות השופעת ים אין - סופי של חיים , בקיעה אין - סופית של תנועות מ " אין" אל ה " יש " וחזרה אל ה " אין " בסיומה של התנועה וחוזר חלילה , במשך ההווה והמשתנה , חיים השופעים ורוחשים כאן עכשיו , על האדמה בעולם העשייה הקבלי המקפל בתוכו בהווה התרחשות של יצירה ובריאה הטובלות באצילות המרחב .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר