חלק א ראשית דבר - רקע

עמוד:20

הממשי " ולכן הם עדיין עוסקים בתווך המשתנה בין הסובייקטים המתייחסים . גרשם שלום , בעבודותיו היסודיות והמכוננות , ניסה להבין ולהכיר את כל הכוחות שהחיו וקיימו את עם ישראל כגוף חי לאורך ההיסטוריה , מכיוון שלתפיסתו " גוף חי " אינה אידאה מנותקת מהמציאות המשתנה , אלא " אידאה שעדיין לא גילתה כל מה שגלום ומקופל בה ואין למצותה בהגדרות היסטוריות ותאולוגיות המתייחסות אל העבר . גיבורי הקבלה היו אומרים שבעים פנים לתורה , ואני מוסיף אחריהם : רבים מפנים אלו עוד לא נתגלו , ואוי לה לדוגמטיקה כאמת - מידה לחקר ההיסטוריה " . תפיסת המציאות הרדיקלית החדשה המוצעת בקונטרס זה , פורסמה בספריי תורת המחוללים והגיונות אמסטרדמיים בהרחבה אך ללא התייחסות ישירה לליבת התפיסה ההייררכית - דואלית סיבתית של תורת הקבלה . בקונטרס זה תפיסת המציאות החדשה המוצעת תראה פנים חדשות לספירות הקבלה המכילות גם את מדעי הפילוסופיה , הפיזיקה והביולוגיה המוכרים וידועים לנו בעת הזאת , המאה ה - . 21 בקונטרס זה אבהיר : • תפיסת התחוללותן של ממשות התופעות הרוחשות במרחב - התבוננות בעשר הקטגוריות של אריסטו , דרך פילון והתנאים ואלי 16 סלבוי זיז ' ק , הסובייקט שאמור להאמין ( תרגום : דבי אילון ) , רסלינג , תל - אביב – יפו , , 2004 עמ ' . 86 17 גרשם שלום , דברים בגו א , עם עובד , תל - אביב – יפו , עמ ' . 1975 , 66 כבר אמר המשורר " באין חזון יפרע עם " ( משלי כט , יח ) .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר