כמה דברים שעל שר החינוך לדעת

עמוד:13

כמה דברים שעל שר החינוך לדעת ככל שמעיינים בדבר יוצא , כך מסתבר , שכל מה שאמרו מעולם על החינוך , לא אמרו על עובדה אלא על משאלה שמעולם לא התקרבה בשום מקום להיות מתממשת . ושאין אף עדות בעולם כי מה שקיוו אמנם קרה בעליל במקום מן המקומות , ושאף על פי כן , ה " חינוך " כמו המשיח חי וקיים רק לא בא . סמילנסקי , יזהר . פרידה מן החינוך . , 1988 כנרת - זמורה ביתן - דביר חינוך הוא נושא מרתק שיש בו עניין לכל אחד ואחת מאיתנו . כולנו למדנו בבית ספר , שלחנו את ילדינו לבית ספר , ביקרנו בבית ספר או חלפנו על פני בית ספר בדרכנו לעבודה או לסופרמרקט . העובדה שמערכת החינוך היא חלק בלתי - נפרד מחיינו הופכת אותה לחלק מהשגרה ויוצרת תחושה עזה של מוכרות . אנשים מניחים שהם לומדים על חינוך ממהלך חייהם : הורינו חינכו אותנו ואנחנו חינכנו את ילדינו - חינוך , מתברר , הוא עסק משפחתי . האם לא הקראנו לילדינו סיפור לפני השינה , תיקנו את שיעורי הבית שהכינו ) תוך כדי שסיננו לעצמנו בשקט - אך באופן שגם הילדים ישמעו - " מי נותן משימות טיפשיות כאלה לילדים ? " (; האם לא לקחנו את ילדינו למוזיאון , לקניון , להצגה או לסרט ? אם כן , אנחנו מחנכים , וככאלה יש לנו מה לתרום לדיון על עתיד החינוך . העדות הטובה ביותר לתחושה שחינוך אינו מקצוע היא העובדה הבאה : ממשלות ישראל מזמינות לשולחנן מומחים מתחומים שונים המספקים להן חוות דעת בנושאי התמחותם . מומחים צבאיים שוטחים את תפיסת הביטחון שלהם ; קציני משטרה מציעים מדיניות בנושאי מאבק באלימות וזהירות בדרכים ; מומחים בנושאי מים ,

משכל (ידעות  ספרים)


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר