מבוא

עמוד:13

בשנים האחרונות , הורדת מחירים כתוצאה מהמיתון הגדילה את ציפיות הצרכנים להנחות — ובה בעת הקטינה את יכולתם לפענח את השווי האמיתי של הסחורה . כפל המבצעים של מייסיס הוא כמו סם לג ' נין . היא מתמקדת בכסף שהיא חוסכת ולא שמה לב כמה היא מבזבזת . ג ' נין , ספק צוחקת , אמרה , " כשאני מוסיפה את ההנחות שלי , נדמה שהם משלמים לי לקנות את כל זה ! " קמעונאים רבים חושבים שאנשים שקונים במבצעים מתמקדים אך ורק בחיסכון . אבל מנקודת המבט הצרכנית , מצאתי שמבצעים מצליחים כי יש בהם הבטחה של ערך , כי הם שובים את תשומת הלב של הצרכן , כי הם מעוררים את החשש שלו לפספס את המבצע , וכי הם מהווים דרך " לנצח " צרכנים אחרים — ואת הקמעונאים . ג ' נין בודקת מוצרים בנייד שלה בזמן הפסקות בבית הספר , אף שרק לעתים נדירות היא קונה בזמן העבודה . תבנית ההתנהגות שלה היא להכניס את הפריטים שהיא שוקלת לקנות לעגלת הקניות של הקמעונאי . כך היא יכולה להשגיח ולחטוף את המציאות שלה במהירות כשהן במבצע . המחוך הפרחוני שמתחת למיטה שלה כרגע נקנה בדרך זו . ג ' נין מרגישה עטורת ניצחון כשהשיטה שלה מצליחה . לשיטה הזאת מגוון גרסאות , וזו רק אחת הדרכים שבהן הטלפונים החכמים טלטלו את עולם הקניות . ההתפשטות של הטלפונים החכמים הולמת ומדרבנת את הירידה ביכולת הקשב של הצרכנים , ומספקת את המיקוד הדרוש למה שאני מכנה , " שופינג כספורט תחרותי " . בבית , ג ' נין מרפרפת מבלי משים בעשרות דפי מוצרים ברשת בעודה צופה בטלוויזיה עם החבר שלה . " זה מרגיע , " היא מציינת . ג ' נין שוקעת במנהג הזה יותר כשהיא מוטרדת או נעלבת — אירועים שתכיפותם גברה בשנה האחרונה . גורמי החרדה החזקים ביותר בשביל ג ' נין הם עימותים בעבודה — ולמרבה האירוניה — לחצים כספיים . ג ' נין לא מחפשת לקנות רק מכנסי ג ' ינס . כמו צרכנים רבים , היא מחפשת הסחת דעת מהחרדה , ותחושה של שליטה , מיומנות ויכולת . וכמו צרכנים רבים , רמות החרדה שלה , כמו משך הזמן וכמות הכסף שבזבזה בקניות ברשת , גדלו בשנים האחרונות . מסע קניות לעולם אינו מתמצה ברכישת הדברים שאנחנו צריכים . שיקולים חברתיים ותרבותיים תמיד השפיעו על הדרך שבה אנחנו קונים , על הדברים שאנו קונים , ובמיוחד על האופן שבו אנו משתמשים במוצרים כדי להתחבר ולתקשר עם אחרים . שלא במפתיע , לעשור של שינויים סוציו תרבותיים מהירים וכבירים היתה השפעה עמוקה על האיך והלמה של עולם הקניות .

מטר הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר