|
עמוד:12
אני מקווה שעבודתי מועילה לצרכנים , אבל מוקד העניין שלי הוא להסביר למשווקים את המניעים העמוקים של הצרכנים ואת המקורות של מגמות צרכנות חדשות כדי שיוכלו לענות על רצון הצרכנים ולהצליח . כשאני מדברת עם צרכנים , מטרתי היא להבין , לא לשפוט . הכבוד והאהדה , בשילוב עם ההכשרה שלי בפסיכולוגיה קלינית , עוזרים לאנשים להיפתח בפני . ההכשרה שלי מאפשרת לי גם לעשות סדר במה שאני רואה ושומעת . היא נובעת לא רק מהבנה קלינית של הלב והנפש של המרואיינים , אלא גם בזכות ניסיוני כחוקרת ואקדמאית . תובנות פסיכולוגיות יכולות להיות מתגמלות כשלעצמן , אבל משמעותן גדולה יותר כשאפשר לתרגם אותן למידע מועיל למשווקים . הניסיון שלי בעריכת סקרי צרכנים למגוון חברות , כגון דל מונטה וג ' נרל אלקטריק , ועשרות ההרצאות שנשאתי בפני משווקים , הניחו את היסודות להבנה מה משווקים צריכים לדעת על צרכנים כדי להציע להם חוויות ומוצרים טובים יותר — ובדרך זו להגדיל את רווחי החברות שלהם . תובנות פסיכולוגיות בדבר איך , מתי ולמה אנשים קונים הן עמוד התווך של הספר . התובנות הללו חורגות מגבולות התנהגות הצרכן אל המקום שמשווקים צריכים להיות בו היום : היחסים והתגובות הפסיכולוגיים העמוקים , ולעתים הבלתי מודעים , שיש לאנשים כלפי מוצרים , קמעונאים , כלי שיווק ומותגים . הממצאים בספר הושגו בעזרת מאות ראיונות עם צרכנים , אתנוגרפיות והצטרפות למסעות קניות , ואוששו ותוגברו במחקרים אקדמיים ונוירולוגיים , סקרי שיווק וראיונות עם מומחים . הצרכן האמריקני החדש הסיפור של ג ' נין ממחיש כמה אופנים שבהם שלוש התמורות הסוציולוגיות והתרבותיות שעליהן תקראו בספר — שינויים טכנולוגיים , חברתיים ורגשיים — משפיעות על צרכנים . ג ' נין יודעת שהיא יכולה למכור את בגדיה באיביי , והיא משתמשת בידע הזה לתרץ רכישה של דברים כמו מכנסי ג ' ינס קטנים מדי . היא לא לבד . למעלה משלושה רבעים מהנשים שוקלות את המחיר שבו יוכלו למכור את המוצר שהן קונות לפני הרכישה . הרחבה אדירה של היכולת למכור סחורה יד שנייה היא אחת הדרכים הרבות שבהן האינטרנט מבטא את כוחו של הצרכן ומעצב מחדש את התנהגות הקונים .
|
|