תוכן העניינים

עמוד:7

שער שלישי חיגרותה של השכינה ׳רגלי השכינה׳ ונפילתה בגלות – דימוי מכונן ריטואל בתיקוני הזוהר בפתח השער 241 פרק : 8 מיתוס נפילת השכינה בדרשות התיקונים 243 ׳פרש רשת לרגלי׳ – ציון הנפולה במקרא ובחז״ל ; 244 רגלי השכינה מספרות חז״ל לספרות המיסטית ; 247 השכינה כרגלי האלוהות או דמות בפני עצמה ; 250 השכינה הנופלת בספרות התיקונים – הרחבת המיתוס ; 252 המחזה תאטרלית – לדמותה הפרסונלית של השכינה ; 256 בת ציון והשכינה – ממטפורה למיתוס ; 258 נפילת השכינה והשלכת הלוחות – בין הזוהר לתיקונים ; 259 השלכות תאורגיות של תפיסת השכינה הנפולה בגלות ; 265 פרקטיקות להעמדת השכינה : תפילת עמידה – הזקיפה בשם ; 267 הקמת השכינה – ארוטיות מול בניות ; 269 ׳סביל לשכינתא׳ : נשיאת השכינה 271 פרק : 9 ׳רגלי השכינה׳ כדימוי מכונן אתוס – עיון בסיפור ׳בעל הקבין׳ 273 תיקון סט : מעשה בבעל קבין ; 273 מאפייני הסיפור וסמליו ; 276 ׳ואנן בהאי ארעא כלהו אזלינן בעלי קבין׳ – לדמותו של החיגר ; 279 חיגרותה של השכינה – Imitatio Dei ; 279 חיקוי הגוף האלוהי ; 283 רפואתה של השכינה – לימוד הסוד ; 284 סוד ההבלים – הסיפור , הדרשה והשכינה ; 286 מיהו ׳בעל הקבין׳ ? 290 פרק : 10 תאורגיה ותיקון – דגמים שונים במחשבת בעל התיקונים 293 החיגרות וסמליותה עבור המקובלים ; 293 אמפתיה וחיקוי : המקובל כחיגר ; 294 התיקון : המקובל בעל הרגליים ; 296 בין תיקון חלקי לתיקון מלא – משה כגואל והמקובלים ; 299 ׳מה יפו פעמיך בנעלים׳ – תיקון ריטואלי מול תיקון עתידי ; 300 רגלי השכינה – ממיתוס לריטואל , בין דרשה למציאות 303 לדמותה של השכינה : תאורגיה ופואטיקה סיפורית – מבט כללי 307

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר