פתח דבר

עמוד:6

הספר מתמודד עם הסוגיות החשובות ביותר בחינוך בכלל ובתהליך הלמידה בפרט . כיצד ראוי לארגן את הלמידה בצורה שתאפשר לכל לומדת ולומד להפיק ממנה את המיטב ולהתמודד עם שפע המידע הזורם אליהם ; שידעו להוציא את המוץ מהתבן , מחד גיסא , ולתור ולחקור אחר החסר והחדש , מאידך גיסא . אין לי ספק , שלדיון הרחב והשיטתי אשר שוזר מושגים מרכזיים בחינוך ובלמידה לכלל שרשרות של העמקה עשויה להיות תרומה משמעותית למחשבת החינוך ולמעשה החינוכי . במהותה , רוח הספר משקפת את התמות המרכזיות שלו — עיון במושגי הידע , המידע והדעת — באמצעות פריסה של ידע ומידע מתוך הבעת דעה ביקורתית ומנומקת לגבי המערכת החינוכית הנוכחית וקריאה לתפיסות חדשות של ארגון החינוך וארגון הלמידה . המסרים של הספר מבוססים מבחינה מדעית , מתמודדים לעומק עם הסוגיות שעל הפרק ואינם מסתפקים בציוויי ' עשה ואל תעשה ' . יש בספר ניצוצות אוטופיים , עם זאת , הוא מביא דוגמאות המצביעות על האפשר . דן ענבר פרופ׳ אמריטוס , האוניברסיטה העברית בירושלים ועורך כתב העת ״דפים״ , מכון מופ״ת

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר