הקדמת העורך

עמוד:10

השני - ללמד להבין - שואל מה ראוי להבין , מדוע קשה להבין , כיצד הבנה מתפתחת ומהם התנאים הדרושים לצמיחתה . השער השלישי - ללמד להבין בתחומי הדעת - שואל מה מייחד את ההבנה בתחומי הדעת השונים וכיצד אפשר לקדם אותה . מאמריהם המתורגמים של קירן איגן , הווארד גרדנר , דניאל וילינגהם , דאגלס ניוטון , דיוויד פרקינס , לי שולמן , ג׳יי מקטאי ואליוט סייף התפרסמו בגיליונות הד החינוך , כתב העת של הסתדרות המורים , בעריכתי ( אוקטובר ; 2013 דצמבר ; 2013 אפריל , ( 2014 והם מתפרסמים כאן כלשונם . מאמריהם של רון אהרוני , אורן ארגז , יהודה בן - דור , מנחם ברינקר ( ז " ל ) , עמרי הרצוג ועודד וולקשטיין , שושיק לוי - יפרח , אהוד לם , יהושע מטיאש , אנה ספרד , גדעון עפרת , זאב קרקובר , מירי שליסל ומשה שנר , שהתפרסמו באחד מאותם גיליונות , מתפרסמים כאן בגרסאות חדשות לאחר שתוקנו והורחבו בידי מחבריהם . מאמריהם של הנרי אונגר , יעל דקל וערן צלגוב , יורם הרפז , אבי ורשבסקי , ענת זוהר , אסתר יוגב , אמנון כרמון , רוני לידור , נטע סובינסקי , יעל פורמן שהרבני ונועה ציון , אורית פרנקו , תמי קציר ושמואל שקולניקוב ( ז " ל ) נכתבו במיוחד לאסופה זו . *** הסתדרות המורים העמידה לרשות אסופה זו את המאמרים שהתפרסמו בכתב העת שלה הד החינוך , והוצאת הספרים של מכון מופ " ת נרתמה למלאכת הוצאתה לאור . הסתדרות המורים והוצאת הספרים של מכון מופ " ת הן הסנדקיות של אסופה זו , ואני מודה להן מקרב לב . תודה לציון שורק , יו״ר המערכת של הד החינוך , על נדיבותו , ותודה לד״ר יהודית שטיימן , ראש הוצאת הספרים של מכון מופ״ת והעורכת הראשית , על הטיפול המקצועי בכתב היד . תודות גם לתמי אילון - אורטל על עריכת הלשון המצוינת של המאמרים ; למירב כהן - דר , עורכת הלשון האחראית ; לבלה טאובר על העיצוב הנאה של הספר ; ולחני שושתרי , רכזת הוצאת הספרים . תודה לכל מחברת ומחבר שתרמו מאמר לאסופה זו .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר