שלמי תודה

עמוד:10

שלמי תודה לפי מסורת ישראל סבא " אין אדם מתקנא בבנו ובתלמידו" ( סנהדרין קד ע " ב ) , ואם התלמיד הופך לבן והבת הופכת לתלמידה , אז מצב זה " מקנה " לאדם תחושת זכות שאין למעלה ממנה . ואכן זכיתי שתלמידי המובהק ברוך כהנא ילווה ויטפח את ניסיוני לפתח משנה דיאלוגית יהודית לטיפול ולרווחה במשך עשרות שנים . ברוח זו אני חש זכות כפולה ומכופלת שבתי מיכל פכלר שהפכה גם לתלמידתי , נטלה על עצמה למסד מפעל חיים זה באמצעות ניהולו של " מכון רוטנברג " לפסיכולוגיה יהודית שהיא ייסדה ופיתחה . ואכן , בספר זה , המנסה להוסיף ממד אוניברסלי למשנה הדיאלוגית של הצמצום הפסיכולוגי , נטל ברוך על עצמו את מלאכת העריכה . ובכך אני מבין את הכותרת השגורה לה נזקקתי " שלמי תודה" כהשלמה לבשורת השלום היומרנית של הספר . תודתי והערכתי מוענקת בזאת גם לאורן מס , המו " ל הנאמן שלי , שהתואר " מוציא לאור " נאה לו על שהוציא אותי מאפלולית כוך הכתיבה בו התבודדתי , לאור התקווה להפיכת הספר לכור היתוך לרבים . אם הודיתי לאורן מס , אז תודתי למירב יקיר היקרה אינה רק בבחינת מס שפתיים , שכן עריכתה המסורה ראויה לתואר " שפתיים ישק " . ברם , לאשתי היקרה נעמי , שאמונה על הפיכת כתב החרטומים שלי לשפת נחתומים ש " מעיד על עיסתו " ( על תקרי עיסתו אלא אשתו ) , אשאר אסיר תודה לעולמים תרתי משמע .

הוצאת ראובן מס בע"מ, ירושלים


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר