מבוא

עמוד:9

מבוא הרעיון להוציא לאור ספר הבוחן סוגיות הקשורות בזהות , נרטיב ורב תרבותיות בחינוך הערבי בישראל נובע משני מקורות : ניסיונם של העורכים לבחון את מקומו וטיבו של שיח זה במערכת החינוך הערבית בפרט ובחברה הישראלית בכלל , ורצונם לתרום את חלקם לערעור על השוליות הכפולה ששיח זה זוכה לה . שוליות זו נובעת , כך נראה , מדחיקתו של השיח הערכי מפני השיח ההישגי בחברה הישראלית בכללה מחד גיסא , ומהיות החינוך הערבי חינוך נשלט ומודר מאידך גיסא . בכך מוּנע הספר מתפיסת עולמם של העורכים , שעל פיה תפקידה של האקדמיה איננו מצומצם להוראה ומחקר לשם מחקר , אלא יש לה תפקיד ציבורי חיוני בחיפוש מתמיד אחר האמת , במובנו כבחינת הסדר החברתי והבעת תפיסות חדשות לתיקון עוולות חברתיות ( , Keynan . ( 2014 תפיסה זו היא הבסיס לחופש האקדמי ( רובינשטיין , 2010 ) ומחייבת את חברי הסגל , הנהנים ממנו , למעורבות מחקרית ומעשית בסוגיות חברתיות חינוכיות ( צימרמן , . ( 2005 שני העורכים הם בעלי מומחיות בתחום החינוך , וכל אחד מהם מתמקד בנושא אחד או יותר מן הנושאים של זהות , תרבות ורב תרבותיות , אחריות חברתית וצדק חברתי , נרטיב וזיכרון קולקטיבי בחברות בעלות עבר טראומטי , הכשרת מורים ויחסי רוב מיעוט בישראל . השיח המחקרי על נושא הספר נולד מתוך דיונים שערכה קבוצת מרצים על רקע הוראה משותפת של קורס כלל בית ספרי בבית הספר למוסמכים בחינוך במרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה . מתוך השיח המחקרי וההוראתי נולד דיון בסוגיות הנדונות בספר : זהות , נרטיב ורב תרבותיות בזירות שונות של החינוך הערבי בישראל . שניים מהחברים בקבוצה זו - ד "ר מוהנד מוסטפא וד " ר ענת רימון אור - היו שותפים מלאים לדיונים על הרעיון של הוצאת הספר ובעיצוב המבנה שלו . בשל עומס עצום

פרדס הוצאה לאור בע"מ

המרכז ללימודים אקדמיים, אור יהודה


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר