I

I

עמוד:9

3 בשיר " רגע אחד " יש 79 מילים עם 2 הופעות של " אני " ; בשיר " כשצלצלת רעד קולך " יש 40 מילים עם 5 הופעות של " אני " . האם " רגע אחד " קרוב יותר לשירת רבים מאשר " כשצלצלת " ? מספר ההופעות המשותף של " אנו " ו " אנחנו " בכוכבים בחוץ הוא 7 לעומת 13 הופעות בספרו הקטן יותר של פוגל לפני השער האפל . 4 איך אפשר למדוד את כמות האני בשיר " לאט עולים סוסי " – הרי אין שם בכלל הופעות של " אני " ?! ובכן , אפשר לספור את " סוסי " פעמיים ( כי פוגל משתמש במילה פעמיים ) ולהוסיף עוד 2 עבור " עגלתי" ו " אשלח " – ובסך הכל . 4 אבל מה נעשה עם המילה " ב נ ו " בשורה הרביעית ? האם עלינו לדבר על " יחס של 4 : 1 בין שירת היחיד לשירת הקולקטיב " ? 5 נתבונן בהערה נוספת של זך , הפעם מתוך זמן וריתמוס אצל ברגסון ובשירה המודרנית . בשיר " ירח " , הוא מספר לנו , יש 8 פעלים ו 26 שמות : " ... כלומר יחס של 1 : 3 לערך ... גם יחס זה מגביר את הסטטיות הקפואה של המראות הסהרוריים שבכאן " ( זמן , 37 ) הביטוי " הסטטיות הקפואה של המראות הסהרוריים שבכאן " איננו לגמרי ברור , אבל הטיעון עצמו נראה פשוט : שמות הם סטטיים יותר מפעלים ; בשיר " ירח " אלתרמן משתמש יותר בשמות ; התוצאה היא ה ג ב ר ת ה ס ט ט י ו ת .

פרדס הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר