חשיבות הכרתם של ההיבטים הפיזיולוגיים של הראייה ושל ליקויי הראייה לעוסקים בתמיכה בתלמידים עם ליקויי ראייה ועיוורון

עמוד:13

העין ורכיביה להלן הסבר קצר על כל רכיב . באופן כללי , הרכיבים יתוארו מקדמת העין עד לקרקעיתה . מחלתו עשוי להתחזק באמונתו שהמורה אכן מבין את צרכיו הייחודיים . ביטחונו במורה יגבר לנוכח זאת שהוא נוהג עמו באופן מפוכח ומכובד . הוא מבין שהמורה לא ימנע ממנו התאמות בהוראה , אך גם לא ינהג בו אפליה מתקנת שאינה לצורך . אחת האמירות הנוקבות ששמעתי בהקשבה לקולות תלמידים עם ל״ר הייתה של תלמיד עם ל״ר בבית ספר תיכון שאמר לי ( הס , 2007 ב : : ( 41 " אני מקווה שלמורים תהיה יותר מודעות ופחות רחמנות " . אמון המורה בתלמיד - גם האמון של המורה בתלמיד יגבר , שכן למורה עשוי להיות ביטחון רב יותר בנוגע לצורכי הילד ודרישותיו או דרישות משפחתו . הוא יחוש נוח יותר בקביעתו אילו מפניות התלמיד ( בעניין ההתאמות ) רלוונטיות ואילו מהן הן בקשות שהליקוי אינו מצדיק בהכרח את ההיענות להן . . 3 ככל שהמורה בעל ידע רחב יותר , כן תגדל יכולתו לייעץ לעמיתיו והללו יוכלו לבטוח יותר בהבנתו .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר