פתח דבר

עמוד:12

הפרק השישי – ״חושבים אקטואליה״ – מתמקד בעיקרי התפיסה והרעיונות של החינוך לאוריינות מדיה ביקורתית . הוא מציג רעיונות מרכזיים של תחום החשיבה הביקורתית ומשלב אותם עם החינוך לאוריינות המדיה , המשמש תשתית רעיונית חשובה בהוראת האקטואליה . הפרק השביעי – אוריינות תקשורת במבט - על – הוא סיכום קצר של הרעיונות המרכזיים בספר . לספר ארבעה נספחים : נספח – 1 מזמן עיון בתאוריות מרכזיות של חקר תקשורת ההמונים ומבהיר את מהות הקשרים שבין המדיה , החברה , התרבות והקהל . נספח – 2 מספק פעילויות ותרגול על פי נקודות המבט של המודל שבבסיס הספר . נספח – 3 מדגים דרכים לניתוח ביקורתי באמצעות שני סוגי טקסטים . נספח – 4 מציע על קצה המזלג כיצד לשלב אקטואליה וביקורת מדיה במקצועות השונים הנלמדים בבית הספר ובתחומי הלימוד במכללות . 8 8 8 אנו מקווים , שהדרך שאנו מציעים להוראת האקטואליה תסייע ללומדים להגיע להבנה משמעותית של מידע ושל אירועים שהם חשופים להם בסביבות חייהם הקרובות והרחוקות , ובכך תעודד אותם לנקוט עמדה , להיות אזרחים אכפתיים , מעורבים ופעילים , המניעים תהליכים ושינויים בחברה ובקהילה . מירה פוירשטיין

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר