מבוא עמנואל גרופר, שלמה רומי, מירב סלקובסקי

עמוד:7

מבוא עמנואל גרופר , שלמה רומי , מירב סלקובסקי הספר שבידיכם הוא חלקו השני של יצירה מקפת , אשר חולקה לשני כרכים מטעמים טכניים בלבד . מטרתם של שני כרכי הספר היא להציג תיאור שיטתי ועדכני של נושאים שעניינם ילדים ובני נוער במצבי סיכון בישראל . עם יציאתנו להרפתקה מאתגרת זו רצינו לאפשר לחוקרים , למרצים ולסטודנטים , כמו גם לאנשי מקצוע הפעילים בשדה ולכל המתעניינים בנושא , לקבל לידיהם אוסף סדור של מאמרים מחקריים אשר עוסקים בסוגיות שעניינן בני נוער במצבי סיכון ממגוון היבטים . מטרה נוספת הייתה להציג את המחקרים העדכניים ביותר שנערכו בישראל בשנים האחרונות בנושאים אלה . הכרך השני נחלק לשלושה שערים , ובאלה יש ביטוי לקולם של בני הנוער ולסוגיות מעולמם המקצועי של העובדים בשדה החינוכי - טיפולי . שני העורכים הראשיים של הספר , כמו גם רכזת המערכת אשר סייעה בעריכת המאמרים , השכילו במהלך הקריירה המקצועית שלהם לשלב בין עבודה בשדה – יסוד המקנה היכרות בלתי - אמצעית עם בני הנוער שהם נשוא התחום המיוחד הזה – לבין עבודת מחקר והוראה באקדמיה . ההתנסויות בעבודה עם בני נוער הנמצאים במצבי סיכון הן משאב רב - ערך אשר מעניק לעבודתנו האקדמית ממד נוסף וייחודי . השלב הראשון בעבודה היה הגדרת שערי הספר . תהליך הגדרת השערים אפשר לנו למקד את העקרונות הייחודיים אשר מאפיינים את התחום של עבודה עם ילדים ומתבגרים במצבי סיכון ומצוקה . יכולתנו לעשות זאת רק לאחר שנים רבות של עשייה ומחקר מדגימה את השלב ההתפתחותי שהתחום המקצועי הזה נמצא בו . כבר בתחילת העבודה הגדרנו את כל ששת השערים של הספר . בשל היקפו הרב של החומר שהצטבר , החלטנו לחלק את הספר לשני כרכים – שלושה שערים בכרך הראשון ושלושה שערים נוספים בכרך השני שבידיכם . לפני שנסקור את פרטי העבודות והמחקרים המוצגים בכל שער , ברצוננו להציג לקוראי הכרך השני בתמציתיות את העקרונות אשר הנחו אותנו בהגדרת השערים ובבחירת החומרים הכלולים בכל אחד מהם ( המעוניינים בדיון רחב יותר בעקרונות אלה מוזמנים לעיין במבוא לכרך א של הספר ) .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר