מבוא

עמוד:13

מבוא בפרקים הנכללים בשער זה מטרתי היא להציג את קווי המתאר של המשבר שהסמכות החינוכית בת זמננו מצויה בו , ואילו בפרקי השער השני אציע הצעות לפתרון המשבר . בפרק הפותח את השער אציג מצע מושגי שעליו ייפרשו כלל דפי הספר , ואדון בו בממדים שונים ובאפיונים מגוונים של מושג הסמכות החינוכית ושל מקורות ההצדקה האפשריים לשימוש בסמכות זאת . בפרק השני אבקש לשכנע כי הסמכות החינוכית הכרחית למעשה החינוכי ואי - אפשר לו בלעדיה . אבחן באופן ביקורתי אפשרויות של חינוך ללא סמכות וכן של חינוך שעושה שימוש בסמכות מוסווית , בחינה שתוביל לקביעה בדבר הצורך בסמכות בחינוך . בפרק השלישי אאפיין את מצב העניינים החברתי , הכלכלי והתרבותי בעולם המערבי , המכונה העידן הפוסט - מודרני , ואת ההגות הפילוסופית הכללית והחינוכית המלווה את מצב העניינים הזה . זאת כהכנה לקראת הפרק העוקב , הרביעי , שבו אראה כי בעת הזאת קיימת שחיקה ברבים ממופעיה של הסמכות – לא רק זו החינוכית . אאשש את עובדת קיומו של משבר בסמכות החינוכית ואצביע על מקורותיו הפוסט - מודרניים . בפרק החמישי אתאר בפרט את תופעת " אובדן הילדות " שמאפיינת את המצב החברתי העכשווי , ואסביר כיצד היא מעמיקה את משבר הסמכות החינוכית .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר