תוכן העניינים

עמוד:6

שפה " בלי סודות " ............................................................................................... 125 צעירים ותחומי עניין של מבוגרים ...................................................................... 126 סיכום עד כאן ..................................................................................................... 127 שער שני : פתרונות מצויים , תאורטיים ומעשיים , למשבר הסמכות החינוכית מבוא ................................................................................................................. 133 פרק שישי : גישות פילוסופיות שמרניות לפתרון המשבר הנוכחי בסמכות החינוכית .............................................................................................. 135 סמכותה של תכנית הלימודים ............................................................................ 138 הפן המעשי של הגישה השמרנית : בית הספר האנתרופוסופי ( חינוך ולדורף ) .... 144 הביקורת על תפיסת הסמכות השמרנית ............................................................ 151 פרק שביעי : גישות ״רכות״ לפתרון בעיית הסמכות החינוכית ............................. 154 סמכות " נשית " .................................................................................................... 155 דאגה ואכפתיות – נל נודינגס ............................................................................. 161 סמכות בחינוך דיאלוגי נוסח מרטין בובר ........................................................... 164 האמון כחלופה לסמכות .................................................................................... 169 ביקורת על היתכנותה של הסמכות החינוכית ה " רכה " ........................................ 172 פרק שמיני : הסמכות בגישות חינוכיות רדיקליות ............................................... 178 גישות שדוחות את הזכות ואת הסמכות לחנך .................................................... 178 הסמכות ב " פדגוגיה הביקורתית " ........................................................................ 182 חינוך ביתי כמימוש תפיסה רדיקלית של סמכות בחינוך .................................... 194 פרק תשיעי : פתרון בעיית הסמכות החינוכית באמצעות גישה המקדשת אוטונומיה אישית ודמוקרטיה ליברלית .............................................................. 205 החינוך לאוטונומיה ............................................................................................ 205 ניסיונות ליישם את רעיון החינוך לאוטונומיה .................................................... 211 ביקורת על החינוך לאוטונומיה אישית בדמוקרטיה ליברלית ........................... 213 סיכום הפתרונות למשבר הסמכות החינוכית שהוצגו בפרקים האחרונים .......... 217 פרק עשירי : המלצות לשיקום הסמכות החינוכית ............................................... 220 שינויים מערכתיים ............................................................................................. 224 המלצות הנוגעות לביזורה של הסמכות החינוכית .............................................. 227 המלצות הנוגעות לשינוי אופי הסמכות בכיתה .................................................. 232 רשימת מקורות .................................................................................................. 240 273 ...................................................................................................... Abstract

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר