תוכן עניינים

עמוד:3

תוכן עניינים מבוא .................................................................................................................... 5 פרק : 1 הומניזם בכיתה - חזון חינוכי ריאלי או תרגיל וירטואלי ? ........................ 13 מהי התפיסה ההומניסטית ? .......................................................................... 16 פרק : 2 דיון במונחים - איכות חיים , נחישות עצמית וסנגור עצמי , המודל האקולוגי ................................................................................................. 23 איכות חיים .................................................................................................... 23 נחישות עצמית וסנגור עצמי ......................................................................... 31 המודל האקולוגי – תפיסה הוליסטית של התלמיד ........................................ 64 פרק : 3 שיחה פתוחה - על סגנון הוראה המפתח נחישות עצמית וסנגור עצמי ... 87 דיאלוג בין מורה לתלמידים ........................................................................... 87 תפקיד המורה בעיבוד תוכני ההוראה לפי מודל מעגל ההפנמה .................... 94 פרק : 4 התנסות חוזרת - יישום בפועל , הדגמת תכניות הוראה לפי מודל מעגל ההפנמה לטיפוח נחישות עצמית ויכולת סנגור עצמי .............................. 100 תכנית הלימודים במדעים לגיל הרך , אגף הגיל הרך , משרד החינוך ............. 101 תכנית “ מפתח הל״ב״ לבית הספר היסודי .................................................... 104 תכנית הלימודים באזרחות לחטיבת הביניים לבית הספר הממלכתי והממלכתי דתי , תש״ן .................................................................................. 108 פרק : 5 דיון חוזר - תובנות של הלומד בנוגע למידת נחישותו ויכולתו לסנגור עצמי ........................................................................................ 113 שיח המטפח חשיבה רפלקטיבית : השוואה בין שתי שיטות הוראה ............. 113 שיעור בנושא ״חיי עבודה״ ........................................................................... 116 פרק : 6 תוצר - השלכותיה של התפיסה ההומניסטית על תרבות בית הספר ..... 128 כיצד אפשר ליישם תפיסה הומניסטית ? ...................................................... 128 תרבות הומניסטית בבית הספר ................................................................... 129 יישום מודל הומניסטי בבית הספר – מחזון למציאות .................................. 139

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר