מבוא פרופ' אבי עורי

עמוד:13

מבוא פרופ ' אבי עורי “ It is important to fi ght the war against disease , misery , disability , " infi rmity and deprivation – but ultimately it remains unwinable JS Huntley . In search of a Fortunate Man . The Lancet , 2001 ; 357 : 546 - 49 ( . ( “ מצבנו הביולוגי - גופני מוגבל בעליל . הכליה האישית מציבה לו גבול סופי . לעולם גופנו בן ערובה בידי החולשה , ההתפוררות והמוגבלות . אפילו עולל בן יומו זקן כדי הצורך למות ( כדברי מונטיין ) . אמירה חבוטה אבל נכונה היא שרובם המכריע של הבריות חיים חיים קצרים , גסים , מכוערים או משמימים ביסודם , וחוץ מכמה שעות של חסד , של אשלייה או הארה , רב זמנם הם שקועים ב ” יאוש שקט ” כדברי תורו , ואף ביאוש לא שקט . ראליזם שאין להתכחש לו עומד ביסוד האמירה היוונית העתיקה ש ” טוב לו לאדם שלא יוולד כלל , ואם נולד מוטב לו שימות צעיר ” ואילו הזקנה נתפסת — כמעט בלי יוצא מן הכלל — כפסולת מבאישה , שלשול של הנפש והגוף , שנעשו גרויים בשל זכרונם של מאווים שלא נתגשמו ... מהו איפא המעיין שממנו אנו שואבים את תקוותינו הלא - מנוצחות , את רמזי העתיד שלנו , את החלומות והאוטופיות שאנו טווים בעינייני הפרט והכלל ? ” ( ג ’ ורג ’ סטיינר . אראטה : מאזן של חיים . עם עובד - ספריית אופקים . תרגם יוסי מילוא , . ( 1997 1915 - 1858 ) Remy de Gourmont ) היה סופר , פילוסוף ומבקר צרפתי חשוב ומשפיע בזמנו . בעת שהסתתר מעיני הציבור עקב מחלת הזאבת הקשה שפגעה במראהו , צורתו ובריאותו , כתב שאין למעשה כל הבדל בין האדם לבין שאר בעלי החיים . אפילו רגש האהבה הוא “ פרימיטיבי וראשוני ” . אם היה חי כיום יש להניח שלא היה מסתתר , תרופות וטיפולים מודרניים אולי היו מטיבים עם מראהו ומצבו , וזכויות הנכים והאמפטיה לה הם זוכים ( יותר מאי - פעם ) ממערכות שיקום וממערכות סוציאליות , היו גורמות לו לחשוב אחרת על רגש האהבה האנושי שאינו רק “ אינסטינקט ” .

דיונון הוצאה לאור מבית פרובוק בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר