2.2 שוק חופשי, גלובליזציה ופלורליזם

עמוד:34

את תפיסת הפסיכולוגיה החיובית . תפיסה זו מתמקדת בחיזוק כוחותיו של התלמיד ובסיוע בפיתוח כישורים ומיומנויות להתמודדות במצבי חיים שונים . כישורים אלו תורמים לרווחתו הנפשית של התלמיד וליכולתו ללמוד וליצור במציאויות מגוונות ( שדמי , . ( 2007 לסיכום : ההשלכות העיקריות של השוק החופשי , הגלובליזציה והפלורליזם הגובר על מערכת החינוך הן : 1 ) פגיעה בשוויון ההזדמנויות בין התלמידים ובעיקר פגיעה במיעוטים ובשכבות מעוטות - אמצעים . בסיס אמפירי מוצק מצביע על כך שישנה קבוצת משתנים דמוגרפיים של הילד הקשורים זה לזה בקשר חיובי חזק , משתנים שכל אחד מהם בנפרד וכולם יחד מנבאים הישגים לימודיים נמוכים : השתייכות למשפחה ממעמד כלכלי - חברתי נמוך , השתייכות למשפחה מרובת - ילדים , השכלה נמוכה של ההורים , מגורים ברשות מקומית שמרבית אוכלוסייתה מורכבת ממשפחות דלות - אמצעים . כל המשתנים האלה , יחד עם משתנים מתערבים נוספים כגון השפעת הסביבה , השפעות שינויים בשוק העבודה , פעילות עמותות שזמינותן מעטה יותר לאוכלוסייה מעוטת - האמצעים , מביאים להתרחבות מתמדת בפער ההזדמנויות בין ילדים משכבות דלות - אמצעים לילדים ממשפחות מבוססות . 2 ) אי - מיצוי היכולות המיוחדות והשונות של כל תלמיד תוך התחשבות בכישורים , בהעדפות ובתחומי העניין האישיים שלו 3 ) דרישה לקבלה של השונה והאחר 4 ) פגיעה בסמכות ההורית וכתוצאה מכך בעיות משמעת 5 ) השלכה נוספת : דרישה לאפשר יותר אוטונומיה וסמכויות ביצוע לבתי הספר כמייצגים אוכלוסייה , חברה , מגזר או אידאולוגיה 7 ראו דיווח בנספח . 3

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר