שלום מנש'קה "מעולם לא קראתי לך קדישמן"

עמוד:11

מלאי רוח אחרת של זמן , וכמו הכאב - אף הם אינם חדלים במקום שבו מסתיימים קווי המתאר שלהם . הם הנימה , המנגינה , האמירה החרישית של שורת השירה . כשנכנסתי למחסן לבחור יצירות לתערוכה , פגשתי נושאים מוכרים שמעולם לא הוצגו יחדיו . הם נדמו כ"חורשות פסלים ... " ראיתי את הפסלים נושמים את אוויר החדר הדחוס בתוך החושך המואר בקרני שמש מסתננות . צריך היה להפריד ביניהם כדי להבין איפה מסתיים האחד ומתחיל האחר . תנוחתם אנושית , וחיי החברה שלהם סוערים למראה , כמעין אורגיה מאובקת של דמויות מתגפפות , נוגעות זו בזו , כמו מתכווננות להחלפה של חלקי גוף ... בתערוכה "פסלים מן המחסן" הוצגו בשני חללי הגלריה מבחר פסלים , ובצדם שלושה ציורים חדשים , שניים מהם גדולילממדים שצוירו בשנה הנוכחית , וציור נוסף ובו שלושה חמורים המספרים את סיפור הדרך לעקדת יצחק . הציורים משרים אווירה אופטימית בצבעוניות כחולה של ימים יפים ורגועים יותר בנופי הארץ . קדישמן הפסל מסמן את הטבע כרועה צאן , ומחזיר אותנו אל האדמה , ואילו ציוריו משיבים לקהל הישראלי את תחושת הביטחון בארץ שהיא , אכן , "ארץ מולדת . " טרמינל 29 ראה אור בשנת 2006 תחת הכותרת " במיוחד קדישמן" והוקדש למנשה קדישמן מנשה קדישמן , המחללת , , 2002 ברזל , גובה : , 46 תצלום : רחל סוקמן Menashe Kadishman , Woman Playing the Flute , 2002 , iron , h : 46 , photo : Rachel Sukman מנשה קדישמן , ראש , , 2009 אקריליק על בד , , 60 x 50 תצלום : רחל סוקמן Menashe Kadishman , Head , 2009 , acrylic on canvas , 60 x 50 , photo : Rachel Sukman

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר