הביאנלות הגדולות של אסיה בקוריאה ובטייוואן: סיאול, בוסאן, גוואנגג'ו וטייפה

עמוד:10

גוואנגג'ו Gwangju Biennale 2014 Burning Down the House אוצרת : ג'סיקה מורגן Gwangju Biennale Hall 5 בספטמבר 9 — בנובמבר 2014 לדברי המנהלת האמנותית והאוצרת של הביאנלה העשירית בגוואנגג'ו , ג'סיקה מורגן ( אוצרת לאמנות בינלאומית במוזיאון טייט מודרן בלונדון , ( התערוכה מבקשת לבחון תהליכים של שינוי ושל טשטוש גבולות . העבודות משקפות הרהורים על אלימות ועל הרס עצמי . מכאן נובע גם שם הביאנלה , , Burning Down the House שורה מתוך שירה מפורסם של להקת Talking Heads משנות הל , 80 שהפך משיר פאנקלרוק להמנון בורגני . כפל משמעות זה , של עונג ושל מעורבות , מיטיב לייצג את הביאנלה הנוכחית . 103 העבודות המוצגות בה משדרות תחושות של אגרסיה , של פירוק והרכבה מחדש . הפן האסיאתי של הדימוי האנושי מקבל כאן ייצוג משמעותי יותר מאשר בסיאול או בבוסאן . בעבודתו ההיפרלריאלסטית והאלגורית של האמן הקוריאני , שואנג צ'וי , Choi ) נ' סיאול , The Noise , ( 1975 ( הרעש , ( העשויה מחומרים אלסטיים תלתלממדיים , הוא יוצר ראשים שעליהם הוא מצייר בצבעי שמן , ובתוך כך בוחן את האלימות בחברה הגיוניתללכאורה . באמצעות חזרה עקבית על עוויתות מוגזמות ועל הבעות פנים , מדגישה העבודה את הלחץ החברתי ואת המבט הבוחן של הסובבים אותנו . ההקפדה על תווי פנים אסיאתיים , קוריאניים , מחדדת את השוני לעומת דימוי הפנים המערבי . את קבוצת הראשים האנושיים הוא תולה מן התקרה במערך מעגלי , והצופה נאלץ להרים Tang Dixin , Announcer , 2013 , oil on canvas Gwangju Biennale Tang Dixin , Genghis Khan , 2013 , oil on canvas , 50 x 40 Gwangju Biennale Installation view : Xooang Choi | Gwangju Biennale

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר