הביאנלות הגדולות של אסיה בקוריאה ובטייוואן: סיאול, בוסאן, גוואנגג'ו וטייפה

עמוד:8

לבן מסמן את גזרת המקטורן , את המכנסיים ואת קפלי הבגד . הפעם הדמות משוכפלת ומכסה את כל קירות החדר שאותו בנה האמן . ייצוג אנושי ישיר מעין זה של מפגש פנים אל פנים עם הצופה מבטא את גישת הסרבנות וההתנגדות , האופיינית לדור הצעיר המתגורר בערים עכשוויות . הדמויות , הצמודות לקירות , עשויות להיתפש כתומכות בהם ומחזיקות אותם , בשל איכותן הסטטית ; בד בבד הן עשויות להתפרש גם כרוחות רפאים , הנעלמות ומופיעות , וכך גורמות לצופה להרהר בהגירה , בבדידות ובהרס הזיכרון . בעבודתה של קסניג'ה טורצ'יץ' ; Tur i ) נ' זאגרב , קרואטיה , The Witness , ( 1963 ( העד , ( מתוודע הצופה לזוג עיניים , שכמותן לא ראה מעודו : עיניים פקוחות לרווחה המתבוננות בנו , הצופים . רק יודעי ח"ן יבחינו בעלילה המתרחשת בתוך האישונים . העבודה מורכבת משני סרטי וידיאו , המוקרנים בסינכרוניזציה מלאה על גבי שני מסכים נפרדים ( אורכו של כל אחד מהם דקה ושלושים שניות , והם מוקרנים שוב ושוב במקביל . ( על גבי כל מסך נראית עין אנושית , באחד ימנית ובאחר שמאלית , ובמרכז האישון של כל אחת מהן מוצגים , בנפרד אך במקביל , מצבים שונים של תלות הדדית : באישון שמאל נראים גבר ואישה עירומים , הגבר מסייע לאישה להתלבש , וכשהיא מסיימת , היא סוטרת לו על פניו ; באישון ימין מוצגת התרחשות נוספת : גבר ואישה עירומים , הפעם האישה מסייעת לגבר להתלבש , ובתום הפעולה הוא מחבק אותה . תחת הנושא הבא , , s'Animal" Dialogue " נכללות עבודות העוסקות ב"אחרות חייתית" . ( animal otherness ) זה כעשרים שנה אנו עדים לחזרתו של בעל החיים לאמנות . שלא כבעבר , מדובר במעין ציור ז'אנר באמצעות מיזלאנלסצנות של סיטואציות מפתיעות , ההופכות , בתורן , לשיחות מבוססות בין האנושי לחייתי , כאילו אין טבעי מזה . כך קורה במיצב של פילאר אלבארסין ; Albarrac n ) נ' סביליה , Asneria , ( 1968 ( חמור , ( שבו נראה חמור ישוב על גבי ערימת ספרים , שצורתה מעלה על הדעת קבר , קורא בספר על תולדות האנושות . העבודה מבטאת את חרדת הקיום ואת הכמיהה לחיי נצח , ובו בזמן משדרת הומור מר , המנהל דיאלוג עם יצירותיו של פרנסיסקו גויא . האלימות נוכחת ואף מועצמת בהומור ציני בעבודתו של צ'אן Chiharu Shiota , Searching for the Destination , 2014 , vintage suitcases , red rope , red net , dimensions variable Courtesy of the artist / Gallery Daniel Templon / Kenji Taki Gallery . Photo : Sunhi Mang | Busan Biennale

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר