הביאנלות הגדולות של אסיה בקוריאה ובטייוואן: סיאול, בוסאן, גוואנגג'ו וטייפה

עמוד:7

על מצבך ולקבל את מר גורלך לבין לקחת את גורלך בידיך ולנסות לחיות במקום אחר , בטוח יותר . מרגש היה לשמוע את המונולוגים של התושבים שחוו את האסון בפוקושימה , ובאותה עת לחשוב על תושבי עוטף עזה , המתלבטים גם הם , אם לעזוב את מקום מגוריהם המסוכן או להישאר באזור . אין ספק , שיצירה קולנועית זו נוגעת בשאלות הקרובות כיום לבני אדם במקומות שונים בעולם , והיא רלוונטית לא רק ביפן . השתתפותם של אזרחים יפניים שחוו את האימה בסרט , הוסיפה לו ניחוח של סרט תעודה , ובכל זאת – מדובר בעבודת אמנות מטלטלת ומרתקת . לאחר שצפיתי בסרט בן 33 הדקות שוב ושוב , הרגשתי צורך לצאת לאוויר הצח של סיאול כדי לנשום קצת שפיות . בוסאן The Busan Biennale 2014 Inhabiting the World אוצר : אוליבייה קפלין 20 בספטמבר 22 — בנובמבר 2014 זה שני עשורים שהביאנלות של בוסאן , עיר קיט קטנה , נעימה ויפה בדרום קוריאה , השוכנת לחופו של ים , נחשבות לאיכותיות ומארחות אוצרים בינלאומיים , ביניהם מסימיליאנו ג'וני ועוד רבים וטובים . השנה נבחר הצרפתי , אוליבייה קפלין ; Kaeppelin ) יליד ברזיל , , ( 1949 שכיהן בעבר כנשיא מוזיאון Palais de Tokyo בפריז , לאצור את התערוכה המרכזית , " Inhabiting the World " ( לאכלס את העולם ) – תערוכה סדורה ודידקטית , המחולקת לשישה נושאים , על פי היגיון , שאותו הוא מבאר במאמרו שבקטלוג . הנושא הראשון שבחר זכה לכותרת " Movement " ( תנועה או זרם , ( כיוון שהשיעור החשוב הראשון שלמד היה שכל אמנות מתחילה בזרם כלשהו . התערוכה נפתחת בעבודה קינטית גמישה , שיצר אליאס קרספין ; Crespin ) נ' קראקס , ונצואלה , ; 1965 חי ויוצר בפריז . ( מיצביו של קרספין תלויים מן התקרה באמצעות חוטי ניילון שקופים , ונעים כגלים המופעלים על ידי מנוע . בכך הם חושפים את מכניקת המובייל , ומתכתבים עם עבודותיהם של אלכסנדר קאלדר ושל ז'אן טינגלי . האובייקט המינימלי מתנועע בעדינות שבין תנועות כמעט בלתי מורגשות לתנועות נראות . אטיות תנועתו בחלל כמו מעכבת את הזמן ומותחת את גבולותיו , ובתוך כך מתייחסת לדיאלקטיקה שבין תנועה לבין עצירה . המובייל נע באוויר כאילו התגבר על כוח הכבידה . בעבודה , Plano Flexionante 4 מרחפים קווים מעל שטיח שחור , מצטלבים עם קרני אור ויוצרים מעין משיחות מכחול בחלל . בהמשך התערוכה נחשף הצופה לנושא הטעון של ייצוג זהויות , תחת הכותרת , " Identities Represented " אולם האוצר בוחר לדון בו באופן אוניברסלי ומציג עבודות , שנקודת המוצא שלהן מערבית בעליל חרף מיקום התערוכה במזרח אסיה . אסאן סמאטי ; Smati ) נ' סן שאמון , צרפת , ( 1972 מציג דמות אפריקנית שחורה ( על פי תווי הפנים , ובעיקר הנחיריים הרחבים והשפתיים העבות ) המפוסלת בסגנון קלאסי . הדמות שרויה בהתבוננות עצמית , תנוחה שגרמה לעיוות הצוואר הארוך במיוחד ולסיבובו . שמה של העבודה M lancolia ) מלנכוליה , ( משקפת את דמות האדם המנודה , זה שהחברה המערבית הנורמטיבית מסתייגת ממנו ומתייגת אותו . בעבודתו של ג'מאל טטה ; Tatah ) נ' סן שאמון , צרפת , , ( 1959 ל ל א כ ו ת ר ת , מעומת הצופה עם דימוי חוזר ונשנה של אדם צעיר בלבוש מלא , ראשו מוטה כלפי מטה , עיניו מופנות כלפי עצמו . הוא לובש בגדים ירוקים כהים , וקו מתאר Elias Crespin , Piano Flexionate 4 , 2014 , aluminum , nylon , motors , computer , electronic interface , 200 x 960 © Elias Crespin Photo : Pascal Maillard | Busan Biennale The Witness , 2011 , video , 50 in . plasma monitors ; photo courtesy of Gliptoteka Gallery , Zagreb | Busan Biennale , Ksenija Tur i

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר