הקדמה

עמוד:12

חיוביות שיביאו להפחתת מצבים המצריכים התערבות של פסיכולוג . אתאר כיצד צריך כדאי וניתן להיות מורה חוקר , כיצד ניתן להיעזר בתלמידים לצורך מחקר בכיתה , כיצד זה בעצם אפשרי , האם אנו יכולים ? ... כן , גם אנו יכולים ! המעוניינים להרחיב בנושא זה יכולים להיעזר בספרים ומאמרים שהתפרסמו בעולם בשלושים השנים האחרונות . בספר סקירת ספרות מורחבת ועמוקה בתחום זה , בעיקר במטרה להנגיש את הידע הרב שהצטבר בנושא ללומדים בשפה העברית . הספר כולל דוגמה ות אותנטיות רבות ממקצועות לימוד שונים וממכלול פעילויות חיים , ותמונות המאירות דוגמה ות אלה . חלק מהן הם סיפורי חיים אותנטיים מחיי האישיים חלק מהן הן תצפיות שערכתי , ראיונות ורשימות שדה ממחקרים שביצעתי וחלק מהווים דוגמה ות אותנטיות מעבודות תלמידי בעבר ובהווה . תודה קולקטיבית שלוחה לכל תלמידי שנטלו חלק ותרמו להוצאת ספר זה , ובמיוחד לאילה איבגי , לרבקה בן-עמי ולעדינה שרווד . ברצוני להודות לכל המורים והעמיתים שקראו את הספר והעירו הערות מועילות . תודה לילדים החמודים : רחל , יעלי , איילת , תמר , מיכל , אריה ואורי ולהוריהם ותודה לרני עמית בר-און , שאפשרו לי להשתמש בתמונותיהם . לתמי , המעצבת החחביבה , תודה עמוקה על ההשקעה ועל המאמץ . למכללת שאנן ששמשה אכסניא להוצאת הספר יישר כוח ! לקוראי , אני מקווה שתמצאו בספר זה מענה לחסר בחומר בעברית בנושא החוללות העצמית , תשובות לשאלות בנושאי החוללות , המוטיבציה ללמוד , לתפקד , ולנווט את עצמכם ואת אחרים לשלוט בלימודיהם ובפעילויותיהם , לפתח מערך של שיקולי התערבות כדי לשפר , להעצים להעלות חוללות עצמית של ילדים בוגרים ומבוגרים לבצע פעילויות למידה . אם יש לכם שאלות , הערות , השגות הארות בנושא זה אשמח לקבלן . אנא כתבו אלי לכתובת האלקטרונית הבאה : < sara 10 @ 012 . net . il > תשע 2011 א " שרה כ " ץ

שאנן : המכללה האקדמית הדתית לחינוך - הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר