הקדמה

עמוד:11

החייל השני חוזר ליחידתו . אמנם איננו מסוגל לעשות מה שעשה לפני פציעתו , אך הוא מנהל את ענייני היחידה , פוגש את חבריו החיילים , משוחח עם כל אחד , אהוב , מקובל , שמח עם כולם ולפעמים אף מצליח לשכוח את מצבו ... עניין של מוטיבציה ... הספר הנוכחי יפרק את המושג " מוטיבציה " ויעסוק באחד המרכיבים החשובים ביותר שבו – מרכיב החוללות העצמית ... שני החיילים דומים במידת המסוגלות שלהם לתפקד באופן פיסי , שניהם באותה דרגת נכות . השוני בין שניהם הוא באמונות החוללות העצמית של כל אחד מהם : הראשון הוא בעל אמונות חוללות עצמית נמוכות שבגללם לא השקיע מאמץ לא השתדל וכתוצאה מכך , איננו מנהל אורח חיים נורמטיבי בהווה . השני הוא בעל אמונות חוללות עצמית גבוהות שהביאו אותו לפעילות חיים נורמטיבית , חיובית ולהצלחות . בספר הנוכחי , אציע דרך חדשה לאבחון חוללות עצמית שתקל על העוסקים בחינוך להכיר את תלמידיהם טוב יותר . דרך זו חושפת את פרופיל אמונות החוללות העצמית ובכך מקלה ומשפרת תכנון של התערבויות חינוכיות לשם לטיפוחה . בפרק הראשון אביא סקירה תיאורטית בה אגדיר , אנתח , אבהיר ואסקור מהי חוללות עצמית , מהם סוגיה , מהם מקורותיה ומה הקשר בינה לבין הכוונה עצמית ושליטה . כמו כן , אתאר מהו פער בין חוללות עצמית לבין ביצוע ואילו טיפוסים של בני אדם קיימים כתוצאה מפערים שונים אלה . בפרק השני אציע את חשיפת אמונות החוללות העצמית בדרך החקר האיכותי . בפרק השלישי אציע ואתאר מערך כלי התערבות הנגזרים מהמרכיבים של החוללות העצמית כדי לטפח אמונות חוללות : להעלות חוללות עצמית או לשנותה . אתאר דוגמה ות שבהן נחשפו אמונות חוללות עצמית לבצוע פעולות ספציפיות בדרך המוצעת , אתאר כיצד הן עזרו לבניית התערבויות חינוכיות שנוסו הלכה למעשה על- ידי ועל ידי תלמידי והצליחו . לבסוף , אדון בהשתמעויות ממקרים אלה ואחרים לתחום החינוך וההוראה ובתרומתם לחינוך בכלל . אתאר את החשיבות הרבה שיש לאבחון החוללות העצמית האקדמית במערכת החינוך על-ידי איש החינוך , כחלק מטיפוח אמונות חוללות

שאנן : המכללה האקדמית הדתית לחינוך - הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר