מבוא

עמוד:13

מבוא מסוגלות היא יכולת . חוללות עצמית , בשונה ממסוגלות עצמית , כוללת מחשבות , תפיסות , רגשות ותחושות בנוגע ליכולת של האדם לבצע פעולה . הספר הנוכחי נכתב על ידי חוקרים המשלבים עבודה בשדה עם מחקר במכללת " שאנן . " הספר כולל אוסף אותנטי של ניסיונות מורים סטודנטים להוראה ולחינוך בהנחייתנו , לעצב אמונות חוללות של לומדים בתחומים ספציפיים שונים . הסטודנטים קיבלו הכשרה בנושא המוטיבציה והחוללות העצמית במסגרת לימודיהם לתואר ראשון ולתואר שני , ולמדו את עקרונות הגישה המחקרית האיכותית קונסטרוקטיביסטית , ואת המודל לאיסוף ולניתוח תפיסות חוללות עצמית בדרך החקר האיכותית כ"ץ ) , . ( 2012 ספר זה הוא תוצאה של ניסיונות ליישום החומר הנלמד מהתאוריה למעשה בהנחייתינו . בכל פרק נעשה ניסיון מחקרי לאבחן תפיסות חוללות עצמית של תלמידים בבית ספר , של תלמידים בגיל הרך בגנים ושל לומדים מתבגרים לבצע פעילויות ספציפיות . תודתנו נתונה לסטודנטים שעקבו אחר החוללות העצמית של משתתפי המחקר , שחוו את חוויותיהם , ששהו בשדה המחקר זמן רב , ושהאינטראקציה שלהם עם מושאי המחקר כיוונה את המחקר . בכל פרק נבנה מגוון של כלים להתערבות באוכלוסיות שונות , כדי להעלות את אומדן החוללות העצמית של משתתפי המחקר . בכל פרק מודגשים שיקולי הדעת , הרהורים , הלבטים , ההחלטות והלמידה מההתנסות המדווחת ומובאות עצות לפרחי הוראה או למורים המתעתדים להתנסות בהתנסויות דומות . הספר מיועד לאנשי חינוך : מורי מורים , מורים בפועל , גננות , פרחי הוראה , מנהלים , מדריכים , יועצים ולכל המתעניין בתחומי המוטיבציה והחוללות העצמית של לומדים בגילאים שונים . ההנחה היא שהקורא מכיר את הספר הראשון , שהוא מעין קורס מבואי בתחום החוללות העצמית , והוא מבקש ללמוד כיצד הדברים מתבצעים הלכה למעשה , ומהם שיקולי הדעת , המלווים את העשייה בשלביה השונים . ההתנסויות , שבוצעו בהנחייתנו , מדגישות את אופיו המיוחד של הספר , המיועד בעיקרו לאנשי השדה והכתוב בסגנון כתיבה ידידותי לקורא , בגובה העיניים , כדבר עמית אל עמית . חשיבות הנושא למכללה לחינוך ולהוראה הסטודנטים יישמו את העיקרון החשוב של " להיות חוקרים רפלקטיביים . " הם עשו זאת במחקר והם ממשיכים ליישם אופן הוראה חקרני רפלקטיבי בעבודתם . הם השתמשו

שאנן : המכללה האקדמית הדתית לחינוך - הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר