תוכן העניינים

עמוד:י

ג . מעמדם של דיירי תחום ההפקר בעיני החברה המובנית 55 סיכום 59 פרק שלישי : זבים ומצורעים 90-61 . 1 היקרויות המונחים וניתוחם האטימולוגי והסמנטי 63 . 2 המצורעים והזבים ברמת 'נורמה'ה 64 א . תהליך ההרחקה ותהליך הקליטה מחדש ( 1 ) : 64 טקס המעבר מחוץ למחנה לתחום המחנה ( יד , ב–ח ) ( 2 ) ; 66 טקס הכניסה אל אהל מועד 66 ב . מטענם החברתי–משפטי של המונחים "טמא , " "טהור" ו"קדוש" 67 . 3 המצורעים ברמת 'אמונה'ה 'אירוע'וה בעדויות הנרטיביות ובספרות המסופוטמית 72 א . צרעת מרים ( 'במ יב , טו–ט ) 72 ב . מצור שומרון ( ב"מל ז , י–ג ) 74 ג . צרעת עוזיהו מלך יהודה ( ב"דה כו , כג–טז ) 74 ד . תפיסת הצרעת בספרות המסופוטמית 77 . 4 ניתוח העדויות המקראיות והמסופוטמיות במונחים אנתרופולוגייםחברתיים 78 א . הרקע החברתי להרחקת המצורע מן החברה המובנית 78 ב . העיקרון סטרוקטוראלי–החברתי בקליטת המצורע שנרפא : 80 ( 1 ) טקסי הכניסה לתחום המחנה ( 2 ) ; 80 טקסי הכניסה לתחום אוהל מועד 85 ג . הרקע החברתי–סטרוקטוראלי להשוואת המצורע למת 85 סיכום 87 פרק רביעי : הומוסקסואלים , קדשים וטרנס–סקסואלים 126-91 . 1 מעמדו של הגבר וציפיות החברה ממנו 94 . 2 עדויות מסיפורי המקרא על הומוסקסואלים וניתוחן על רקע המקורות המסופוטמיים 97 א . הומוסקסואליות בסיפור פילגש בגבעה ( 'שופ יט ) : 97 ( 1 ) חטא אנשי גבעת בנימין : דרישה לאונס הומוסקסואלי או פגיעה במנהג הכנסת אורחים ? ( 2 ) ; 98 מדוע דחו בני בנימין את בת המארח , ואנסו דווקא את פילגשו של האורח ? 100 ב . הומוסקסואליות בפרשת סדום ( בר' יט , א–י ) 100 ג . מה ניתן להסיק משני הסיפורים על יחסה של החברה לתופעת ההומוסקסואליות ? 101 . 3 חוקים נגד פעילות הומוסקסואלית בספר ויקרא יח , כב ; כ , יג 104 . 4 זהותם ומעמדם של "קדשים"ה בספרות המקרא 106

מוסד ביאליק


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר