פתח דבר

עמוד:9

כתיבת הספר משקפת את הצורך שלי לשתף אנשים נוספים בניסיון שרכשתי בשילוב של שפת היצירה ושפת המילים , כדי לסייע לאלה שלא השכילו למצוא אפיקים יעילים להביע את כאבם העמוק , ולכן הם " צועקים" אותו באמצעות התנהגות תוקפנית . דברי תודה לסיום , ברצוני להודות לכל אלה שסייעו , במישרין או בעקיפין , להוציא את הספר לאור . לכל מטופליי , להוריהם ולמוריהם , שנתנו בי אמון לאורך השנים . למנהליי , שהעניקו לי חופש להתפתח ולפתח . לעמיתיי , שאפשרו לי ללמוד מן הניסיון המשותף שלנו . לסטודנטים ולמודרכים שליוו אותי - על שאלותיהם הנבונות שסייעו לי לחדד את החשיבה הטיפולית . למטפלות ולמדריכות שהשתתפו במחקר , הקדישו מזמנן ונתנו בי אמון רב כדי שניטיב להבין ולשפר את הטיפול בילדים המתנהגים בתוקפנות . עיבוד המחקר לספר מבטא תודה עמוקה להם על הידע שהפקידו בידי . למדריכים שליוו אותי , האמינו ביכולתי , חיזקו אותי וסייעו לי להאמין ביכולתי ולהתמיד במסע הזה עד סיומו . לד"ר מרק וייסמן , על העזרה הנדיבה והיצירתית בייעוץ האקדמי לספר . להוצאת הספרים של מכון מופ : "ת לד"ר יהודית שטיימן , ראש הוצאת הספרים והעורכת הראשית , שהחליטה להוציא את הספר לאור ; ד"ר אריאלה גדרון , העורכת האקדמית , שעודדה אותי ותמכה בכתיבתו ; לגב' רחל רוקח , עורכת הטקסט והלשון , שסייעה רבות להבהיר את הכתוב ; ולעורכת הגרפית , גב' מאיה זמר-סמבול , שעמלה על עיצוב הספר . תודה מיוחדת לד"ר תמי בר-און , על קריאת כתב היד ועל הערותיה המחכימות . ואחרונים חביבים , תודה לבני משפחתי היקרים - לבן זוגי רוני שנפטר ממחלה קשה סמוך להוצאת הספר לאור , ולילדיי יהל ויפתח שתומכים בי ומסייעים לי לממש כמעט כל רעיון מקצועי שעולה על דעתי . הערת העורכת : על פי בקשתה של מחברת הספר , מרבית המושגים הלועזיים נרשמו בצורתם המקורית ולא בתרגומם הרשמי לעברית . לדוגמה , " מודל תאורטי-קונספטואלי" ולא " דגם עיוני-תפיסתי , " " קוגניטיבי" ולא " הכרני , " "אקטיבי" ולא "פעיל . "

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר